کارگردان معروف آمریکایی درگذشت

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۰:۴۲:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۴۳۸۲
کارگردان معروف آمریکایی درگذشت
آلبرت پایون فیلمساز مطرح آمریکایی که آثارش در ویدیوی خانگی شهرت زیادی داشتند، درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ آلبرت پایون فیلمساز آمریکایی که مجموعه گسترده آثارش شامل فیلم های کالتی چون «سایبورگ»، «شمشیر و جادوگر»، «نمسیس» و نسخه سال ۱۹۸۹ «کاپیتان آمریکا» می شد، در سن ۶۹ سالگی در لاس وگاس درگذشت.

پایون چند سال پیش به بیماری ام اس و همینطور زوال عقل مبتلا شده بود. در ماه‌های گذشته، سینتیا کورنان همسر این فیلمساز در مورد وضعیت پایون اخبار را به‌روزرسانی می کرد. او اخیرا از طرفداران این کارگردان درخواست کرده بود پیام های شخصی خود را با پایون که وضعیتش رو به زوال است، به اشتراک بگذارند.

کورنان مرگ پایون را در صفحه فیسبوکش تایید کرد و نوشت: من کنارش نشسته بودم آن هم در لحظاتی که آخرین نفسش را می کشید نفسی که به نظر می رسید با آن وزنه های دنیا را رها کرده است.

فیلم های پایون اغلب کم هزینه بودند و صرفا برای ویدیوی رسانه خانگی ساخته می شدند. این کارگردان با سبک خاص خود که شامل تصاویر اکشن سوررئال و پسا آخرالزمانی بود طرفداران مشتاقی را در میان مخاطبان فیلم های ژانر پیدا کرده بود. پایون طی چهار دهه فعالیت فیلمسازی اش با نمادهای سینمای اکشن از جمله ژان کلود ون دام، کریستوفر لمبرت، برت رینولدز و همچنین بازیگران دیگری مانند اسنوپ داگ، چارلی شین، آیس تی، لنس هنریکسن، رونی کاکس، کریس کریستوفرسن، جیمز کابرن، روتگر هاوئر و دنیس هاپر همکاری کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز