ایده‌یابی با مقدم‌دوست در ساخت فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۵:۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۷۰۷۰
ایده‌یابی با مقدم‌دوست در ساخت فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای
کارگاه «از ایده تا فیلم‌نامه» با حضور هادی مقدم‌دوست، کارگاه «تولید فیلم کوتاه 100ثانیه» با حضور محمدرضا خردمندان و کارگاه «نویسندگی 100» با حضور محمد پایدار به ترتیب در مشهد، اصفهان و قزوین برگزار شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ کارگاه‌های آموزشی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 در راستای رویکرد فراتهران این دوره از این جشنواره در پایان هفته گذشته در شهرهای مشهد، اصفهان و قزوین برگزار شد.

در این راستا هادی مقدم‌دوست نهم و دهم آذرماه در کارگاهی 2 روزه با حضور جمعی از علاقمندان به فیلمسازی به آموزش ایده‌یابی برای فیلم‌های 100ثانیه‌ای و عناصر شکل‌گیری یک فیلم‌نامه کوتاه کوتاه پرداخت و در ادامه تعدادی از ایده‌های هنرجویان حاضر در کارگاه را مورد بررسی قرار داد.

همچنین محمدرضا خردمندان در  کارگاه «تولید فیلم 100ثانیه‌ای» در اصفهان میزبان هنرجویان علاقمند به فیلمسازی بود و در این کارگاه علاوه بر بیان تجربیات خود از حضور در جشنواره فیلم 100 و دیگر جشنواره‌های فیلم کوتاه، از تاثیر ساخت فیلم 100ثانیه‌ای در ادامه روند فیلمسازی علاقمندان به این حوزه گفت. هنرجویان در پایان این کارگاه با همکاری یکدیگر ایده‌ای را پرورش داده و با تقسیم کار میان خودشان و با نظارت محمدرضا خردمندان فیلم کوتاه 100ثانیه‌ای «پدرم» را جلوی دوربین برده و پس از آن تدوین و صداگذاری آن را انجام دادند.

در قزوین هم محمد پایدار میزبان هنرجویان این استان در کارگاه یک روزه «نویسندگی 100» بود. در این کارگاه که در تاریخ دهم آذرماه برگزار شد، پایدار علاوه بر پرداختن به مباحث و تکنیک‌های رسیدن به یک فیلمنامه 100 و ایده‌پردازی، نمونه‌هایی از فیلم‌های 100ثانیه‌ای مرتبط با موضوع را نیز نمایش داد.

همچنین هنرجویان در روند این کارگاه به صورت گروهی به بارش فکری و طراحی ایده  پرداختند و در نهایت به ایده‌های اولیه‌ای رسیدند که براساس دستور کار این کارگاه، بعد از یک فرصت سه روزه طرح‌های نهایی ارسال، داوری و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

در ادامه این روند کارگاه‌های آموزشی دیگری در هفته‌های آینده در شهرهای مختلف برگزار خواهند شد که اطلاعات آن از طریق سایت جشنواره فیلم 100 به آدرس www.100fest.com و مراکز حوزه هنری هر استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما