نگران حال شهرام ناظری باشیم/کلاهبرداری با نام یک بازیگر/مجری شب یلدا از سینما می آید!

۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۰۶:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۰۲۰۹
نگران حال شهرام ناظری باشیم/کلاهبرداری با نام یک بازیگر/مجری شب یلدا از سینما می آید!
خدا روشکر شهرام ناظری از بیمارستان مرخص شد و خداروشکر که پس از مدت ها رسول نجفیان رو دوباره فعال می بینیم اما کلاهبرداری با نام بازیگر سریال ستایش موضوع پر سر صدای هفته ی گذشته بود.

فیلم هفته :«عینک» 

 

«عینک» برای بهتر دیدن شدن

فیلم سینمایی «عینک» از ۳۰ آذر در سینماهای هنر و تجربه اکران می‌شود.

 فیلم سینمایی «عینک» به کارگردانی رضا آقایی و تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی‌میرآبادی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.

داستان فیلم درباره خواهر و برادری است که در روزهای نزدیک عید تلاش می‌کنند تا عینک مادربزرگشان را تعمیر کنند. در این راه با «امان» پسر بچه افغان آشنا می‌شوند که ادعا می‌کند می‌تواند به آنها کمک کند.

فیلم سینمایی «عینک» از ۳۰ آذر در سینماهای هنر و تجربه اکران می‌شود.

رضا آقایی کارگردان، مهدی عظیمی میرآبادی تهیه‌کننده، رضا آقایی و علیرضا شریف‌کاظمی نویسنده، داود محمدی مدیر فیلمبرداری و امیر عاشق حسینی صدابردار، عوامل فیلم سینمایی «عینک» هستند.

راستین عزیزپور، سانیا رمضانی، مهدی هاشمی و پرویز بزرگی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

چهره هفته : رسول نجفیان

 

خبر جدید از رسول نجفیان

رسول نجفیان مشغول ساختِ‌ مجموعه‌ای آموزشی برای ادبیات ایران است که به زودی مهیای پخش از تلویزیون خواهد شد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که او را به خالق «عجب رسمیه» هم می‌شناسند، این روزها مشغول ساختِ‌ مجموعه‌ای آموزشی برای ادبیات ایران است که به زودی مهیای پخش از تلویزیون خواهد شد. این خبر را حسین نعمتی مدیر گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش در میانِ جزئیات اتفاقات جدید این شبکه تلویزیونی اعلام کرده است. 

«ژرفا خند» عنوان مجموعه آموزشی ادبیات ایران است که رسول نجفیان آن را تهیه می‌کند. این مجموعه نقالی و نمایش برای آموزش محتوای ادبیات ایرانی از شاهنامه فردوسی، مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی و نظامی انتخاب شده است. بخشی از این مجموعه به صورت نقالی با صدایِ خود «نجفیان» و فرازهای شعر را گروهِ‌او همخوانی می‌کنند و لحظاتی هم به صورت نمایشی خواهد بود.

طبق پیگیری‌هایی که شده این مجموعه مراحل تولید را سپری می‌کند و 60 قسمت تقریباً 25 دقیقه‌ای است.  بنابر توضیحات مدیر گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش احتمالاً تا یک ماه آینده این مجموعه تلویزیونی به پخش خواهد رسید.

همچنین برنامه‌هایی همچون «بازی موازی» در حوزه گیمرها طراحی شده، مدرسه تلویزیونی توأم با بازی پیش می‌رود، برنامه «پرستاره» و برنامه «واکنش سریع» را با مباحث پیچیده‌ای به آنتن می‌آورد. 

 نامزدهای  هفته : از گلدن گلوب

 

معرفی نامزدهای گلدن گلوب

معرفی نامزد های گلدن گلوب و رقابت جیمز کامرون و اسپیلبرگ در بخش کارگردانی.

فهرست نامزد های بخش های مهم سینمایی سال 2023 جوایز گلدن گلوب اعلام شد.

بهترین فیلم درام: «آواتار»، «الویس»، «فبلمن»، «تار»، «تاپ گان:ماوریک»

بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: «بابیلون»، «بنشی های اینی شرین»، «همه چیز همه جا به یکباره»، «گلس آنین:یک چاقوکشی اسرارآمیز»، «مثلث غم»

بهترین کارگردانی:جیمز کامرون برای «آواتار»، دانیل کوان و دانیل شاینرت برای «همه چیز همه جا به یکباره»، استیون اسپیلبرگ برای «فبلمن ها»، باز لورمن برای «الویس»، مارتین مک دونا برای «بنشی های این شرین»

بهترین بازیگر نقش اول زن درام: کیت بلانشت برای «تار»، الیویا کلمن برای «امپراتوری روشنایی»، وایولا دیویس برای «زن شاه»، آنا دِآرماس برای «بلوند»، میشل ویلیامز برای «فبلمن ها»

بهترین بازیگر نقش اول مرد درام:استین بالتر برای «الویس»، برندون فریزر برای «نهنگ»، هیو جکمن برای «پسر»، بیل نایی برای «زندگی»، جرمی پاپ برای «بازرسی»

بهترین فیلم غیر انگلیسی  زبان: در «جبهه غرب خبری نیست» از آلمان، «آرژانتین 1985» از آرژانتین، «نزدیک» از بلژیک، «تصمیم به رفتن» از کره جنوبی، «آرآرآر» از هند

نگرانی هفته : شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

 

شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد

شهرام ناظری خواننده ایرانی در پی کسالت قلبی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد.

شهرام ناظری از خوانندگان شناخته شده موسیقی اصیل ایرانی و ملقب به «شوالیه آواز ایران» است. مجمع انجمن آسیا وی را «هنرمند برتر آسیا»، نیویورک تایمز او را «بلبل فارسی» و کریستین ساینس مانیتور او را «لوچانو پاواروتی ایران» نامیده است.

این خواننده به دلیل ناراحتی قلبی  در بیمارستان بستری شد و خدا روشکر اواسط هفته مرخص شد.

اظهار نظر هفته : برد پیت

"برد پیت" غیبت این بازیکن را تلخ ترین اتفاق جام جهانی دانست!

ستاره هالیوود غیبت کریم بنزما را اتفاق تلخ جام جهانی دانست و عنوان کرد منتظر تماشای دیدار نهایی رقابت‌هاست.

برد پیت بازیگر آمریکایی در مصاحبه با پاریسین گفت که طرفدار شدیدا فوتبال است.

ستاره هالیوود عنوان کرد: خوشحالم که فرانسه را در این مرحله می‌بینم. من از اینکه کریم بنزما مجبور به ترک جام جهانی شد ناامید شدم. او بهترین است. با این حال ام‌باپه و گریزمان هستند که من آنها را هم خیلی دوست دارم.

او درباره علاقه خود به فوتبال هم گفت: علاقه من به فوتبال به سال‌ها پیش  برمی‌گردد. فوتبال واقعاً هیجان انگیزترین ورزش در جهان است. وقتی مسابقه‌ای را شروع می‌کنم ببینم، نمی‌توانم تا آخر آن را تماشا نکنم. اکنون بیش از همه چیز منتظر فینال هستیم و دوست دارم ببینم چه تیمی قهرمان می‌شود.

سکونت هفته : بهروز افخمی در «خانه جلال»

 

بهروز افخمی در «خانه جلال»

«خانه جلال» با اجرای بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک به زودی روی آنتن سیما می‌رود.

«خانه جلال» عنوان برنامه‌ای با اجرای بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک است که در قالب یک مجله فرهنگی قرار است به‌زودی از شبکه نسیم روی آنتن برود. لوکیشن این برنامه در خانه موزه سیمین و جلال بوده و برنامه در آنجا تولید شده است.

برنامه «خانه جلال» قرار است یک مجله فرهنگی به میزبانی آقایان افخمی و میرشکاک باشد. در هر قسمت مهمانانی از جمله شعرا، طنزپردازان، مجسمه‌ساز، نقاش و ... حضور خواهند داشت و درباره‌ی هنرهای مختلف به گفت‌وگو می‌پردازند و در عین حال از دغدغه‌ها و فلسفه هنر می‌گویند.

برنامه «خانه جلال» در ۱۰۰ قسمت ۵۴ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد پورصباغیان و حجت حسن زاده، کارگردانی: محمدپورصباغیان تولید شده و اولین قسمت آن همزمان با شب یلدا از شبکه نسیم روی آنتن خواهد رفت.

کلاهبرداری هفته :کلاهبرداری با نام بازیگر سریال ستایش

 

کلاهبرداری با نام بازیگر سریال ستایش

کلاهبرداری با نام چهره های سینما یک اتفاق تکراری است. این بار فردی خود را رستم سریال ستایش معرفی کرد.

 یک شیاد با شکل و شمایلِ بازیگر سریال «ستایش» خودش را رستم معرفی می‌کند. او تاکنون چندین نفر را تحت این عنوان، فریب داده و اقدام به کلاهبرداری میلیونی از آنها کرده‌است.

این فرد که از لحاظ چهره و قد و قامت شباهت زیادی به امید علیمردانی بازیگر سریال «ستایش» داشته، به بهانه‌های مختلف کلاهبرداری‌های متعددی انجام داده است.

امید علیمردانی بازیگر و تهیه‌کننده که با شنیدن این خبر بسیار متعجب شده بود، گفت: «واقعاً عنوان مرا جعل کردند و رفته‌اند کلاهبرداری! نمی‌دانم چه بگویم! چطوری مرا جعل کرده‌اند؟ من که دیگر مشخص هستم و همه مرا دیده‌اند.»

اما ماجرا از چه قرار است؟ با علیمردانی گفت‌وگو کردیم و او این چنین تعریف کرد: در تبریز یک نفر 19 میلیون نقره را گرفته و به صاحبِ مغازه گفته من رستمِ سریال «ستایش» هستم. صاحب آن مغازه مرا در اینستاگرام پیدا کرد و خواست با من صحبت کند.

شماره را گرفتم وقتی با او صحبت کردم با نکته عجیبی مواجه شدم. او به من گفت یک نفر خودش را جای شما گذاشته و 19 میلیون نقره از من گرفته است.

یکی دیگر با من تماس گرفت و به من گفت شخصی آمده و گوشی از من بگیرد. من پرسیدم شما خودت هستید. من اصلاً تبریز نیامدم.

این بازیگر سینما و تلویزیون، مشغول ساختِ تله فیلم «بازی اجباری» است و رسماً اعلام می‌کند که چنین درخواست‌هایی با اسم و نامِ‌ من جعلی است و افرادی که با این کلاهبردار و جاعلان هویت مواجه شدند به مراجع ذیربط اعلام کنند.

چندی پیش خبری را تلویزیون رسماً اعلام کرد که فردی با جعل هویت یکی از خبرنگاران صداوسیما اقدام به ارسال پیامک به برخی بازیگران کرده بود دستگیر شد. به نظر می‌رسد سریالِ کلاهبرداری با نام و شکل و شمایل چهره‌ها ادامه دارد و نیاز است مراجع ذیربط ورودِ جدّی به این حوزه داشته باشند.

فقید هفته :درگذشت نوازنده پیشکسوت ویلنسل

 

درگذشت نوازنده پیشکسوت ویلنسل

داود جعفری امید، موسیقیدان و نوازنده‌ پیشکسوت ویلنسل، ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ درگذشت.

 علی جعفری پویان _ نوازنده ویولن _ خبر درگذشت داود جعفری امید را در فضای مجازی، اعلام کرد.

زنده‌یاد داود جعفری امید در سال ۱۳۰۸ در تهران متولد شد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان رازی شد اما در سال دوم دبیرستان، با تشویق علی‌محمد خادم میثاق که از دوستان پدرش بود به هنرستان عالی موسیقی راه یافت. مدیریت هنرستان را در آن زمان پرویز محمود و معاونت آن را روبیک گریگوریان بر عهده داشتند. او در هنرستان موسیقی ساز ویلنسل را برگزید و نوازندگی این ساز را تحت نظر «میس خوتسیف» آموخت. از دیگر استادان او در هنرستان موسیقی می‌توان به سورن آراکلیان اشاره نمود.این هنرمند سال‌ها به آموزش ویلنسل مشغول بود. از جمله شاگردان او می‌توان به حمید کازرانی، محسن تویسرکانی، مجید اسماعیلی، مهسا قاسمی، نسیم سعد، ژابیز زربخش، آنکیدو دارش و نرسی جعفری امید اشاره کرد.

در بهمن ۱۳۹۵ در دومین آیین سال نوای موسیقی ایران از مقام هنری داود جعفری امید تجلیل به عمل آمد.

از جمله فعالیت‌های هنری زنده‌یاد داود جعفری امید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

فرماندهی موزیک تیپ رشت، همکاری با وزارت فرهنگ و هنر، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران، همکاری با ارکسترهای مختلف رادیو، تدریس در هنرستان عالی موسیقی، تدریس در هنرستان موسیقی ملی، داوری جشنواره ملی موسیقی جوان

تاریخ تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد جعفری امید متعاقباً اعلام خواهد شد.

اظهار نظر هفته: سجاد نوروزی

 

عده‌ای می‌خواهند با دیکتاتوری به تعطیلی شئونات حیات مدنی دامن بزنند

مدیر پردیس سینما آزادی: برخی هنرمندان در حالیکه داد و ستدشان را دارند، مردم را دعوت به تعطیلی می‌کنند.

 سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینما آزادی در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره تهدید و تحریم هنر و سینما که توسط عده‌ای از هنرمندان مطرح می‌شود، گفت: اگرچه یک بخش افت سینما به حال مردم برمی‌گردد که حال خوبی ندارند، ولی اصل حرف ما این است که مگر در جنگ جهانی دوم که با کشته شدن ۷۵ میلیون نفر آدم همراه بود، هنر تعطیل شد؟ 

نوروزی با بیان اینکه در آن دوران هنر تعطیل نشد و هنرمندان حیات اجتماعی خویش را ادامه دادند، افزود: اینکه یک عده دعوت به تعطیلی و شئونات حیات مدنی دارند، تنها یک اسم دارد و آن فاشیسم است. اینکه جماعتی بخواهند با دیکتاتوری به تعطیلی شئونات حیات مدنی دامن بزنند و مقصد سیاسی‌شان هم نامعلوم باشد، فاشیسم است و حیات مدنی ما را تهدید می‌کند. 

مدیر پردیس سینما آزادی درباره رفتار‌های متناقض هنرمندانی که دعوت به تعصیلی می‌کنند و در عین حال خودشان در پروژه‌ای مشغول به کار هستند، توضیح داد: درحالی که این فرد معاشرت و داد و ستدش را دارد، مردم را دعوت به تحریم می‌کند. مگر لوازم‌التحریر فروش، مانتو فروش و ... مغازه‌اش را تعطیل کرده است؟ آن‌ها می‌خواهند هنر تعطیل شود تا ما را از معنای زندگی دور کنند. وقتی از معنای زندگی دور شدیم، با توده بی‌شکل مواجه هستیم که می‌توانیم سرش کلاه بگذاریم. 

وی با خطاب قرار دادن این افراد ادامه داد: اگر آقایان و خانم‌ها تصمیمشان کار کردن در این مملکت است، مثل یک شهروند نقد‌ها و اعتراضاتشان را بیان کنند و کمک‌کننده پویایی حیات مدنی کشور باشند. اما اگر تصمیمشان ویرانی است، با مردم صادق باشند و در جایی کار نکنند. در حال حاضر، سینما، معیشت سینما و هنر گروگان متحجر‌ها شده است. 

نوروزی در پاسخ به سوال مجری برنامه که نهایت این تناقض به کجا ختم می‌شود، بیان کرد: اتقاقی که در ترکیه افتاد، در اینجا هم با دادن هزینه اتفاق می‌افتد. تعدادی هنرمندان خود به خود از سوی مردم حذف می‌شوند که حاکمیت نباید دخالت کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام//

 

نظر شما