سریال جدید در تلویزیون

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۱:۰۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۱۶۹۱۵
سریال جدید در تلویزیون
قائم‌مقام سیمای استان‌ها از نگارش فیلمنامه سریال «شیرعلی مردان» خبر می‌دهد و حتی بخشی از پیش‌تولید و ساخت اسلحه و لباس‌های صحنه هم پیش رفته است.

به گزارش گروه روی خط برنا ؛  بارها درباره ساخت سریالی درباره رهبر قیام بختیاری‌ها یعنی «شهید شیرعلی مردان» صحبت شده است. حتی بارها نام سعید سلطانی به میان آمد که این سریال را می‌سازد. آخرین بار در جریان نشست خبری سریال «ستایش»، سلطانی در گفت‌وگویی به خبرنگار تسنیم گفت "درگیرِ نگارش و مقدمات ساخت سریالی درباره رهبر قیام بختیاری‌ها است. به گفته خودش مدت‌ها است درگیر نگارش و طراحی فیلمنامه و تحقیقات درباره این مجموعه تلویزیونی است. "

 

 

سریال «شیرعلی‌مردان» کلید می‌خورد

فرشید شکیبا قائم‌مقام سیمای معاونت استان‌های رسانه ملّی در گفت‌وگویی به خبرنگار تسنیم گفت هنوز کارگردان مشخص نشده اما نگارش فیلمنامه «شهید شیرعلی مردان» توسط گروه نویسندگان پیش می‌رود و یک بخشی از پیش‌تولید کار همچون ساخت اسلحه و لباس‌های صحنه هم پیش رفته و سال آینده کلید خواهد خورد. 

نامِ سعید سلطانی بارها به عنوان کارگردان این سریال مطرح شده و همچنین احمد کاوری هم به عنوان گمانه مطرح شده است. باید دید کدام یک سریال «شهید شیرعلی مردان‌خان بختیاری» را جلوی دوربین خواهند برد؟

شیرعلی‌مردان بختیاری همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی و آیت‌الله مدرس از وطن‌خواهان مبارزی بود که ضمن مقابله با عوامل بیگانه و خارجی از مخالفان جدی رضاشاه بود. در نهایت نیز توسط عوامل رژیم پهلوی به زندان قصر افتاد و در روز 17 آذر سال 1313 اعدام شد و به شهادت رسید.

این مبارز بختیاری فرزند سردار بی‌بی ‌مریم است که چندی پیش سریال "بانوی سردار" از شبکه‌های تلویزیون روی آنتن رفت.

منبع :تسنیم

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز