هم افزایی سیما با مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۲:۵۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۰۶۹۴
هم افزایی سیما با مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
در جلسه شورای مدیران معاونت سیما در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، بر ضرورت استفاده از ظرفیت های این مرکز به منظور برنامه سازی با محتوای فرهنگ دفاع مقدس تاکید شد.

به گزارش  گروه فرهنگ وهنر برنا ؛ در این جلسه که با حضور سردار دکتر علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و محسن برمهانی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیران شبکه‌ها و این مرکز برگزار شد، بر استفاده هرچه بیشتر از گنجینه ارزشمند و مستند دفاع مقدس این مرکز با هدف اجرایی و عملیاتی در آثار سیما تأکید شد.

در این جلسه محسن برمهانی معاون سیما گفت: در بازدیدی که به همراه دکتر پیمان جبلی ریاست صداوسیما از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس داشتم، متوجه شدم با وجود اسناد و مدارک مستند و معتبر این مرکز، متاسفانه ما نتوانستیم به شایستگی از این ظرفیت غنی بهره لازم را ببریم.

وی افزود: ما با ایجاد میز حماسه و مقاومت در تلاش هستیم تا این ضعف‌ها و کمبودها را رفع کنیم و در این مسیر به تعامل بیش تر و هم افزایی با مجموعه‌هایی همچون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیاز داریم تا تولید آثار با تأثیرگذاری بیشتری را داشته باشیم.

برمهانی با اشاره به طرح ها و ایده هاى برنامه سازى در قالب و ساختارهاى مختلف با موضوع جنگ تحمیلی گفت: باید با مدیریت و برنامه ریزی میز تخصصی و با هماهنگی شبکه ها، نقشه راهی طراحی شود که بر اساس آن برای پخش ناگفته ها و موضوعات بکر دفاع مقدس، متناسب با هر شبکه برنامه ریزی شود.

معاون سیما افزود: حلقه اتصال و نحوه بهره برداری از داشته ها و پژوهش های این مجموعه اعم از مخزن تاریخ شفاهی، مصاحبه ها، تالیفات و ... باید به صورت دائمی و جامع مورد توجه میز «حماسه و مقاومت» قرار گیرد تا در سیما بتوانیم از آن بهره برداری کنیم.

برمهانی خاطرنشان کرد: به ساختار موثر نمایشی در معرفی شهدای شاخص توجه داریم که به طور نمونه در حال حاضر زندگی شهید نادر مهدوی در دفتر فیلمنامه سیما در مرحله بازنویسی و نیز فیلمنامه شهیدان حسن باقرى و علی صیاد شیرازى در مرحله پژوهش است.

 

سردار علی‌محمد نائینی نیز در این جلسه ارتباط دائمی و جامع میان سازمان صداوسیما و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ضروری را دانست و گفت: پژوهشگران، محققان، فیلم‌نامه نویسان می‌توانند هم از آثار تولیدشده و هم از گنجینه مخازن سندی و صوتی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس استفاده کنند تا بهره لازم را برای تولید آثار فاخر ببرند.

طراحی و تهیه برنامه‌های مستند رویداد محور یا عملیات محور، طراحی و تهیه برنامه‌های معرفی و نقد کتاب‌های مرجع، تولید برنامه تقویم تاریخ برای دفاع مقدس، نگارش فیلم‌نامه اقتباسی از کتاب‌های مرکز، مستندهای شخص محور و موضوع محور از جمله موضوعاتی بود که مدیران مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و سیما به آن پرداختند.

گفتنی است پیش از آغاز این نشست، اعضای شورای مدیران معاونت سیما از بخش های مختلف مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت ها و گنجینه اسناد دفاع مقدس قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز