پاسخ ساترا به انتقاد از روند مجوز برای سریال «آکتور»

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۳:۳۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۶۶۲۱
پاسخ ساترا به انتقاد از روند مجوز برای سریال «آکتور»
انتقاد تهیه‌کننده سریال «آکتور» به روند مجوز دادن به سریال‌ها در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و «عجیب» خواندن این رویه از سوی وی سبب شد تا ساترا توضیحاتی در این رابطه دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا؛محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا ـ در تشریح روندی که سریال اخیر نیما جاویدی در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر برای دریافت مجوز پشت سر گذاشت، یادآور شد: سیزدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ ساترا طی نامه‌ای در مکاتبه با فیلیمو، ابهاماتی که درباره محتوای سریال مطرح بوده است را ابلاغ کرده است که از سوی پلتفرم مذکور به این نامه پاسخی داده نشد. مجددا در تاریخ هجدهم مهر ماه ۱۴۰۱، ساترا با فیلمو مکاتبه می‌کند و نکاتی را در ارتباط با محتوای سریال به فیلیمو اعلام می‌کند.

او خاطرنشان کرد: همچنین در تاریخ ۶/ ۷/ ۱۴۰۱ یک جلسه کارشناسی با دعوت از آقایان نیما جاویدی و مجید مطلبی ـ کارگردان و تهیه‌کننده سریال «آکتور» ـ در ساترا برگزار و اهم ملاحظات محتوایی درباره طرح ثبت‌شده برای سریال به این دو نفر اعلام می‌شود. در این جلسه مشخص می‌شود طرح اولیه ثبت‌شده در سامانه ساترا در مرحله تولید تغییراتی داشته و طرح دیگری تولید شده است. علیرغم اینکه طرح ثبت‌شده در مرحله تولید، تغییراتی داشته ولی با توجه به مذاکرات جلسه حضوری، ساترا موافقت‌نامه کلی تولید ۲۶ قسمت سریال «آکتور» را بر مبنای مجوز اولیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید کرده است. ولی صدور مجوز انتشار منوط به ارزیابی و بازبینی هشت تا ۱۰ قسمت از سریال شده است.

افراسیابی در توضیح روندی که سریال آکتور طی کرد، خاطرنشان کرد: پنجشنبه ـ ۲۹ دی ماه ـ فیلیمو نامه‌ای جدید به ساترا می‌نویسد و به روند کار اعتراض می‌کند که این نامه  در تاریخ دوم بهمن ماه توسط ساترا پاسخ داده می‌شود؛ مبنی بر اینکه هنوز هشت تا ۱۰ قسمت از سریال که از پلتفرم خواسته شده تا برای بازبینی تحویل داده شود، محقق نشده است و تنها سه قسمت تحویل داده شده بود.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا دلیل درخواست برای بازبینی هشت تا ۱۰ قسمت از سریال را، فراهم شدن امکان جمع‌بندی و بررسی روند قصه و روایت بیان و تاکید کرد با ارائه سه قسمت، این مهم ممکن نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه اجرای این رویه در ساترا به پلتفرمی خاص محدود نمی‌شود و در قبال تمام پلتفرم‌ها رعایت خواهد شد در این زمینه به سریال «شبکه مخفی زنان» اشاره کرد و گفت: اخیرا کل قسمت‌های این سریال توسط پلتفرم نماوا برای بررسی به ساترا تحویل داده شد و ساترا پس از بررسی قسمت‌های ۲۱ تا ۳۰ ، ملاحظات را اعلام کرد. بر این اساس این روند مرسومی است که در جاهایی که ساترا نیاز می‌بیند تحلیل دقیق تری روی محتوای سریال داشته باشد، انجام می‌شود و نگاهش توقف انتشار سریال‌ها نیست.

افراسیابی اظهار کرد: در نامه سومی که در تاریخ دوم بهمن ماه 1401 به فیلیمو ابلاغ شد، تاکید کردیم که بدیهی است در صورت تحویل کامل قسمت‌های مذکور و تکمیل فرم‌های لازم برای انجام مراحل استعلام عوامل، بررسی صدور انتشار مجوز فراهم می‌شود. این نامه با امضای مهدی سیفی، مدیر نظارت و تطبیق ساترا به فیلیمو ارسال شده است.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پایان تاکید کرد: طبعا ساترا خود را متعهد می‌داند که به مفاد نامه خود عمل کند و چنانچه پلتفرم مذکور موارد درخواست شده مشترک در هر سه نامه را انجام دهد، ساترا خود را موظف می‌داند به مفاد نامه خود متعهد باشد.

گفتنی است، امروز ـ دوشنبه ـ سوم بهمن ماه ـ مجید مطلبی ـ تهیه‌کننده سریال «آکتور» ـ که قرار است از شبکه نمایش خانگی پخش شود، با عجیب خواندن رویه ساترا در تعامل با هنرمندان، تصریح کرد: بعد از سه ماه از ارسال سریال برای ارائه نظر ساترا، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

سریال «آکتور» اولین تجربه ساخت سریال نیما جاویدی است. نیما جاویدی پیش از این دو فیلم سینمایی ساخته است. نخستین فیلم جاویدی با نام ملبورن یک داستان اجتماعی است که با حضور پیمان معادی و نگار جواهریان ساخته شد. دومین ساخته جاویدی هم با نام سرخ‌پوست با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در اکران موفق بود. جاویدی با پشتوانه ساخت این دو فیلم به سراغ ساخت سریالی رفت که نقش اول آن را هم به نوید محمدزاده سپرد تا بعد از سرخ‌پوست این دومین همکاری مشترک این بازیگر و کارگردان باشد. احمد مهرانفر زوج او در این مجموعه شبکه نمایش خانگی است و نقش‌های اصلی سریال نیما جاویدی را به عهده دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما