آکتور بودن؛

احمد مهرانفر رخ در رخ نوید محمدزاده بازیگری را بازی می کند!

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۸۸۳۸
احمد مهرانفر رخ در رخ نوید محمدزاده  بازیگری را بازی می کند!
یادداشت - مجتبی احمدی - دبیر سرویس فرهنگ و هنر برنا - به بهانه پخش سریال آکتور با بازی احمد مهرانفر ، نوید محمدزاده و هستی مهدوی به بازی این بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون نگاهی جدی تر داریم .

خیلی ها احمد مهرانفر را تنها به واسطه بازی در نقش ارسطو در سریال پایتخت به خاطر می آورند و از دیگر سوابق حرفه ای او به خصوص در دنیای تئاتر که فصل درخشش این بازیگر در تلویزیون و سینما بود اطلاعاتی ندارند.

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل برای فیلم یک عاشقانه ساده و نامزد دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بیست و نهمین دوره فیلم فجر برای بازی در فیلم عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت که کلی جایزه سینمایی و تئاتری دیگر در کارنامه اش دیده می شود جدا از تجارب بازیگری اش جلوی دوربین سیروس مقدم از پایتخت گرفته تا علی البدل و ... و حضور در چند سریال شبکه نمایش خانگی مانند آکتور، جادوگر، سالهای دور از خانه، ابله، شاهگوش و ... در سینما نیز با بازی در ژانرهای مختلف درخشیده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایفای نقش های مکمل در قد و قواره های ستاره کار هر بازیگری نیست. اینکه تو بتوانی در اندازه ای مشخص و محدود فضای کلی اثر را به نفع خودت کنی و مخاطب را در چارچوبی مشخص از زمان مقهور توانمندی و استعدادت بنمایی طبیعی است که کار راحتی نیست و مشخصاً به این نکته برمی گردد که بازیگر در ناخودآگاهش آن قدر موقعیت طراحی شخصیت را ایجاد کرده است که حالا برای نمایش آن در فرصتی مکمل در کنار قهرمان یا پارتنر اصلی به خوبی بدرخشد.

نقش ارسطو شاید یکی از ماندگارترین کاراکترهای مکمل تلویزیون ما با بازی احمد مهرانفر درمقابل محسن تنابنده در نقش نقی معمولی بود که مهرانفر با هوشمندی و ذکاوت بالا از پس آن برآمد و البته برای خروج از این نقش و تغییر مذاق و سلیقه مخاطب نسبت به خودش درباره نقش های دیگر کار راحتی نداشت .

او این روزها در سریالی دیگر از مجموعه تولیدات شبکه نمایش خانگی در کنار نوید محمد زاده که سالها تجربه بازی روی صحنه تئاتر را تجربه کرده اند ایفاگر شخصیت مرتضی است که به زندگی حرفه ای او در دنیای نمایش بی شباهت هم نیست.

از گریم و لباس و شکل و شمایل ظاهری نقش در این سریال که عبور کنیم به بازی متفاوت احمد مهرانفر در کنار نوید محمدزاده می رسیم که مجددا این بازیگر را بسیار سیاس و هوشمند نشان می دهد طبیعی است که بازی در کنار نوید محمد زاده با انرژی عجیب و غریبش  به یک تمهیدات متبحرانه در بازیگری نیاز دارد که جدا از قرار گرفتن در یک پازل نمایشی حالا تو در جای خودت بتوانی جنس بازی همیشگی ات را با امضای احمد مهرانفر به تصویر بکشی.

مرتضی در قسمت اول نشان داد با چه ابعادی قرار است در دل این قصه جای بگیرد اما زوج این دو بازیگر محبوب وقتی با هدایت کارگردان بیشتر به چشم می آید که مشخصا جدا از خواسته های تیم تولید بازیگران نیز با رعایت قواعد بازی به یکدیگر فرصت اجرا را داده اند.

اگرچه در موقعیت هایی قرار است از فضای جدی حاکم بر درام به موقعیت هایی کمیک برسیم و عملا احمد مهرانفر در این حوزه قاعدتا ید طولایی دارد اما با رعایت قاب عکس مشخصی او از اندازه بازی عدول نکرده و نقش را به ترتیبی که باید، ارائه می دهد.

اگرچه داستان آکتور هنوز محکم جا نیفتاده است و سریال در قسمت اول تنها به معرفی شخصیت ها و جایگاه آنها در قصه اشاره دارد اما باید گفت سوژه بکر و مسیر معرفی شخصیت ها در موقعیتی که قرار است دیده شوند برای قسمت اول آن قدر پتانسیل داشت که تماشاگرش را جذب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز