ارمنی‌ها با «هملت» به جشنواره آمدند/ جای خالی قطار اردنی

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۰۹:۵۰:۵۸
کد خبر: ۱۴۲۹۰۹۹
ارمنی‌ها با «هملت» به جشنواره آمدند/ جای خالی قطار اردنی
نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۱۸ نمایش است که در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی اجرا می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛روز یکشنبه ۹ بهمن و در نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۸ نمایش صحنه‌ای و ۱۰ نمایش خیابانی است.

در این روز سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ میزبان نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر و کارگردانی آرا یرنیاکیان از ارمنستان با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه می‌شود.

سالن چهارسوی مجموعه نیز در این روز در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ پذیرای نمایش «دانه‌های کال انجیر» نوشته جواد عاجلی و کارگردانی سانیا عاجلی از استهبان با مدت زمان ۶۰ دقیقه است.

در روز نهم جشنواره تئاتر فجر، نمایش «هاراگیری» به نویسندگی و کارگردانی از شیراز با مدت زمان ۶۵ دقیقه در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

همچنین سالن قشقایی در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان نماش «در سوگ شب هزار و یکم …» نوشته شهرام احمدزاده و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان با مدت زمان ۳۰ دقیقه است.

روز یکشنبه ۹ بهمن نمایش «شیخ» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از آبادان با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

نمایش «ساختمان رز» به نویسندگی و کارگردانی علی صادقی‌زاده از کرمان با مدت زمان ۸۰ دقیقه، در نهمین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

نمایش «قطار باقوره» از کشور اردن که قرار بود در روز هشتم و نهم جشنواره تئاتر فجر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود به دلیل مشکلات صدور روادید در جشنواره حضور پیدا نکرد و در نتیجه از جدول اجرا کنار گذاشته شد.

سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در این روز و در ساعت ۲۰:۳۰ میزبان نمایش «ابرهای بی‌باران» به نویسندگی میلاد اکبرنژاد و کارگردانی حسن عابدی با مدت زمان ۱۱۰ دقیقه می‌شود. این اثر قرار است با حضور برگزیدگانی از تئاتر استان‌ها روی صحنه برود.

نمایش «دختران» نوشته علی دل‌پیشه و کارگردانی مشترک علی دل‌پیشه و کیانوش ایازی از تهران با مدت زمان ۷۰ دقیقه همچون روز هشتم جشنواره تئاتر فجر، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰: ک ۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

در نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در بخش تئاتر خیابانی، پهنه رودکی میزبان نمایش‌های «فدا نشدن» نوشته محمدرضا جعفری لفوت و کارگردان میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «بهیگ هارونک» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از مسجدسلیمان با مدت زمان ۲۰ دقیقه، «پلاسما» به نویسندگی و کارگردانی علی بادینی از زاهدان با مدت زمان ۳۵ دقیقه، «گسار» به نویسندگی فرامرز غلامیان و کارگردانی مشترک فرامرز غلامیان و عباس منظری از شاهین‌شهر با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «پارادوکس» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «آکوستیک من» به نویسندگی و کارگردانی حمید ناطقی از ساری با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «استامینوفن با طعم کدئین» به نویسندگی آدینه رحیم‌نژاد و کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران با مدت زمان ۲۰ دقیقه، «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی سیدپویا امینی از اصفهان با مدت زمان ۲۰ دقیقه و «دعوت نشده» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران با مدت زمان ۳۰ دقیقه، است که به ترتیب ساعت ۱۴، ۱۴:۳۰، ۱۵، ۱۵:۳۰، ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷، ۱۸ و ۱۸:۳۰ اجرا می‌شوند.

نمایش «استامینوفن با طعم کدئین» به نویسندگی آدینه رحیم‌نژاد و کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران با مدت زمان ۲۰ دقیقه ساعت ۱۱ در ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) اجرا می‌شود.

همچنین در روز یکشنبه ۹ بهمن، نشست «اتحادیه تئاتر جهان اسلام» با ۶ محور تخصصی از ساعت ۹ تا ۱۴ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما