مروری بر برنامه‌های رادیویی دهه فجر

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۹۲۴۹
مروری بر برنامه‌های رادیویی دهه فجر
شبکه‌های رادیویی در بهار آزادی امسال نیز با تولید و پخش برنامه‌های گوناگون، رشادت‌های مردم انقلابی ایران اسلامی را به سمع و نظر مخاطبان می‌رسانند.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا؛ چند سالی است صداوسیما، «شبکه رادیویی انقلاب» را تأسیس کرده که به صورت ویژه به معرفی، تبین و بررسی همه جانبه انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد.

در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی آن، مهمترین مأموریت‌های رادیو انقلاب در دوره تحولی جدید رسانه ملی در این شبکه است که در سایه شعار راهبردی " جهاد تبین " نقش بسیار مهمی در راستای آگاه سازی آحاد مختلف جامعه ایفا می‌کند.

جزئیات دیگر برنامه‌های رادیویی را در ادامه ببینید:

شبکه رادیویی پیام

«رادیو پیام» با برنامه "پیام فجر " و محتوای پخش سخنان بزرگان در خصوص انقلاب اسلامی ایران و همچنین برنامه "سکانس انقلاب" که به بررسی فیلم‌های شاخص سینما و تلویزیون درباره انقلاب همراه مخاطبان در این ایام می‌پردازد.

شبکه رادیویی ورزش

«رادیو ورزش» نیز با برنامه‌های "ایران خاک دلیران " و " اولین‌های ورزش" که به تریب به بررسی فعالیت‌های استان‌های کشور در حوزه ورزش در ایام دهه فجر و اولین مدال آوران ورزش ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌پردازد. "بانوی ایرانی" نیز نام برنامه‌ای است که در آن به افتخارات زنان در حوزه ورزش پس از انقلاب اسلامی است اشاره می‌کند و از کانال ورزش بانوان به روی آنتن می‌رود.

شبکه رادیویی صبا

«رادیو صبا» نیز مانند دیگر شبکه های رادیویی در این ایام برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان در نظر گرفته است. به نحوی که برنامه "شهر فرنگ " با موضوع طنز و فکاهه از دوران ستم شاهی و همچنین برنامه "صباهنگ" با محتوی ترانه‌های انقلابی و صحبت با خواننده و آهنگسازهای انقلابی یادآور خاطرات شیرین پیروزی انقلاب می‌شود.

شبکه رادیویی تهران

کار ویژه «شبکه رادیویی تهران» برای دهه مبارک فجر تولید 16 قسمت پادکست، با محوریت تولیدات مردمی را در دستور کار قرار دارد که با موضوعات خاطرات انقلابی و تاریخ شفاهی انقلاب تولید که ضمن انتشار در درگاه‌های فضای مجازی از آنتن شبکه رادیویی تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و موج ای.ام ردیف 1332 کیلوهرتز پخش خواهد شد.

شبکه رادیویی ایران

«رادیو ایران» نیز با برنامه‌های «روز شمار انقلاب» و «خانواده‌ای به نام ایران» در ایام دهه فجر یادآور لحظات شور و حماسه مردم انقلابی خواهد بود. در این برنامه‌ها علاوه بر معرفی روزهای پر افتخار آن زمان به معرفی نقش و حضور مردم شهرهای مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

شبکه رادیویی اقتصاد

«رادیو اقتصاد» نیز با ویژه برنامه "مسیر پیشرفت" که به ظرفیت‌های خوب اقتصادی در استان‌های مختلف کشور، تحولات و دستاوردهای مختلف اقتصادی زیر سایه انقلاب اسلامی را در حوزه‌های مهم صنعت،خدمات،کشاورزی بیان می‌کند. در این برنامه اقدامات و تصمیمات مهم مسولان کشور در حوزه های مختلف تببین و بازار کار و اشتغال و کارآفرینی و سرمایه‌هایی که موجب توسعه استانی شده شناسایی و مدنظر قرار می‌گیرد.

شبکه رادیویی جوان

«رادیو جوان» در برنامه "مأموریت در ایران" به صورت مستند به بررسی اسناد لانه جاسوسی و ارتباط افراد با این مکان می‌پردازد.

برنامه "خوانش" دیگر ویژه برنامه رادیو جوان در ایام دهه فجر است که به بررسی شبهات و موضوعاتی که برای تطهیر جنایات پهلوی در رسانه‌ها عنوان می‌شود، اشاره می‌کند. در این برنامه با توجه به اسناد، تیتر روزنامه‌ها، صوت‌ها و تصاویر مربوط به دوران پهلوی به صورت مستند در مورد این شبهات گفتگو می‌شود.

شبکه رادیویی نمایش

«رادیو نمایش» نیز در این ایام با راه اندازی پویشی به نام "سیمرغ" که در آن و طی فراخوان ارائه شده، از مخاطبان درخواست می‌شود که خاطرات شخصی خودشان، یا پدر و مادرهایشان از انقلاب اسلامی را در قالب تک گویی نمایشی یا مونولوگ ضبط و ارسال کنند تا این آثار در ایام دهه فجر از شبکه رادیویی نمایش پخش شود و در پایان به آثار برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.

همچنین "مسیر سیمرغ" نام ویژه برنامه 10 قسمتی که در آن تاریخ هنر انقلاب اسلامی را طی چهار دهه اخیر ورق خواهد زد. در این ویژه برنامه با هنرمندان شاخص در همه زمینه‌های هنرهای هفت گانه به ویژه هنرهای نمایشی، سینما و تئاتر گفت و گو می‌شود.

شبکه رادیویی فرهنگ

«رادیو فرهنگ» نیز با برنامه "سرزمین من" به روایت تاریخ انقلاب، شنیدنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی و روزشمار دهه فجر به خاطرات انقلاب از زبان انقلابیون می‌پردازد. همچنین برنامه‌‌ در سلسله برنامه‌هایی از قبیل"کتاب فرهنگ"، "چاپخانه" و "کتاب هفته" به معرفی کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی، گفت‌وگو با نویسندگان و معرفی آثار نشر مربوط به انقلاب اسلامی‌ برای نوجوانان اختصاص یافته همراه مخاطبان می‌شوند.

شبکه رادیویی معارف

"ویژه برنامه عطر بهاران" که در آن با مسولان نظام جمهوری اسلامی با محوریت دستاورد های 43 ساله انقلاب گفتگو می‌شود و برنامه "ایران سربلند " یاد و خاطرات گرما بخش شب‌های انقلاب را در سرمای زمستان 57 یادآوری می‌کند از «شبکه رادیویی معارف» به روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید

شبکه رادیویی گفتگو

«شبکه رادیویی گفتگو» نیز مانند دیگر شبکه‌های رادیویی برای ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تدارک گسترده‌ای دیده است. به نحوی که در برنامه " عصر انقلاب"، نگاه اندیشمندان داخلی و خارجی به بررسی ابعاد مختلف سیاسی انقلاب اسلامی از جهاد تبین تا نشر انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. همچنین در برنامه "امواج شبه" به رفتار شناسی رسانه‌های بیگانه که ماموریتشان واکاوی رسانه‌های بیگانه در خصوص تطهیر رژیم پهلوی است پرداخته می‌شود.

ایرانصدا

«ایرانصدا» نیز در ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تدارک ویژه‌ای را برای همه اقشار جامعه دیده است. به نحوی که در پایگاه کودک با برنامه "صدای پای انقلاب" به موضوعاتی نظیر استقلال، خودکفایی و همچنین علم و فناوری، دین خواهی، توجه به اصول دینی که از معیارهای اساسی جمهوری اسلامی می‌پردازد و آنها را برای کودکان تبیین و توضیح می‌کند.

همچنین در پایگاه کتاب گویا به مناسبت ایام الله دهه فجر کتاب گویای "تاریخ تحولات سیاسی ایران" را با موضوع تاریخ تحولات سیاسی ایران از صدر اسلام تا کنون منتشر کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما