ویژه جشنواره چهل و یکم فجر؛

چهار بازیگر پرکار زن در جشنواره فیلم فجر

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۰۷:۵۵:۴۸
کد خبر: ۱۴۲۹۴۶۸
چهار بازیگر پرکار زن در جشنواره فیلم فجر
پانته‌آ پناهی‌ها، سارا بهرامی، نسیم ادبی و رویا تیموریان چهار بازیگر خانمی هستند که در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بیشترین فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به گزارش گروه روی خط خبر برنا؛ با اعلام روابط عمومی فیلم‌های حاضر در جشنواره و لیستی که از عوامل و بازیگران فیلم های خود منتشر کردند، رویا تیموریان، سارا بهرامی، نسیم ادبی و پانته‌آ پناهی‌ها به عنوان چهار بازیگر پرکار در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر حضور دارند.

*پانته‌آ پناهی‌ها با فیلم‌های «کت چرمی»، «کاپیتان» و «بعد از رفتن» در جشنواره

پانته‌آ پناهی‌ها از سال ۱۳۸۲ فعالیت هنری خود را در حرفه بازیگری آغاز کرده است. او تاکنون در بیش از سی فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

سال گذشته در جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی حضور داشت و امسال با ایفای نقش در سه فیلم سینمایی «کت چرمی»، «کاپیتان» و «بعد از رفتن» شانس دریافت سیمرغ خود را بیشتر کرده است.

پناهی ها در فیلم «کت چرمی» با جواد عزتی، صابر ابر و رویا تیموریان همبازی بوده است.

او در فیلم «بعد از رفتن» با صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی بازی کرده است.

این بازیگر در فیلم «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه ای نیز با پژمان بازی همبازی بوده است.

*حضور رویا تیموریان در فیلم‌های «کت چرمی» و «هوک»

فعالیت هنری تیموریان در سال ۱۳۶۰ از رادیو آغاز شد و فعالیت در تلویزیون را از سال ۱۳۶۲ با مجموعه «برده رقصان» ابوالقاسم معارفی آغاز کرد و در سال ۱۳۷۳ با فیلم سینمایی «حسرت دیدار» وارد عرصه سینما شد.

تیموریان در سال ۶۹ با بازی در مجموعه تلویزیونی «رعنا» به کارگردانی داود میرباقری خود را به‌عنوان یک بازیگر توانا به سینما معرفی کرد.

وی در سینما موفق‌تر از تلویزیون بود. با بازی در فیلم‌های «مرد بارانی»، «قارچ سمی» درخشید و پس از آن برای بازی در فیلم سینمایی «زندان زنان» ساخته منیژه حکمت جایزه بهترین بازیگر نقش اول را از ششمین جشن خانه سینما دریافت کرد.

در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر بزرگداشتی برای این بازیگر که تاکنون بازی در بیش از ۶۰ فیلم و سریال را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است، برگزار شد.

امسال در دوره چهل و یکم، تیموریان در فیلم های «کت چرمی» و «هوک» به ایفای نقش پرداخته است.

«هوک» ساخته حسین ریگی است و در آن بازیگرانی چون امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علی اوسیوند، علیرضا جعفری، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی ایفای نقش می کنند.

این فیلم داستان شیروک پسر بچه‌ای است که سودای قهرمانی دارد، به توصیه برادرش وارد ورزش بوکس می‌شود.

فیلم سینمایی «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی با مضمون اجتماعی است که در چهارراه سیروس جلوی دوربین رفته و قرار است.

جواد عزتی، صابر ابر، پانته آ پناهی ها و رویا تیموریان بازیگران این فیلم هستند.

*«جنگل پرتقال» و «بعد از رفتن» دو فیلم سارا بهرامی

بهرامی اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۸۸ با بازی در فیلم ایرانی – فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد. پس از آن در «آینه‌های روبه‌رو» نگار آذربایجانی و «یک عاشقانه ساده» سامان مقدم جای خود را در سینما ثابت کرد.

او برای اولین‌بار برای بازی در فیلم «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران شد اما پس از آن توانست در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «دارکوب» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

بهرامی امسال در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم «جنگل پرتقال» و «بعد از رفتن» حضور دارد.

فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و کارگردانی آرمان خوانساریان نیز در جشنواره حضور دارد.

این فیلم با بازی بازیگرانی چون سارا بهرامی و میرسعید مولویان ساخته شده است و درامی اجتماعی است که محصول بنیاد سینمایی فارابی است.

در فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی بازیگرانی چون صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی ایفای نقش می کنند.

*حضور نسیم ادبی با فیلم‌های «آنها مرا دوست داشتند» و «پرونده باز است»

نسیم ادبی از سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری خود را در حرفه بازیگری آغاز کرده است. او تاکنون در بیش از چهل فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

سال گذشته در جشنواره فیلم فجر با دو فیلم سینمایی «خائن کشی» ساخته مسعود کیمیایی و «نمور» به کارگردانی داود بیدل حضور داشت و امسال نیز با ایفای نقش در دو فیلم سینمایی «پرونده باز است»، «آنها مرا دوست داشتند» در جشنواره چهل و یکم حضور دارد.

امیرحسین آرمان، امیر جعفری، مهسا اسماعیلی، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، سیدعلی صالحی، ایرج رحمانی، شیلان مدنی، لیلا بلوکات، نفس عزیزی، لیام ملکی، الهه داوودی، حسین سلمانی‌مروست، سینا غفاری، ابراهیم مومنی، لیلا حسنی و مهدی عالی‌خانی در فیلم «آنها مرا دوست داشتند» بازی کرده اند.

این فیلم به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه کنندگی ایرج رحمانی با محوریت یک موضوع انسانی ساخته شده و به معضلاتی که پیش روی آدم‌ها در زندگی قرار دارد، می‌پردازد. در بخشی از این فیلم، اعتیاد مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «پرونده باز است» ساخته کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی، درباره یک پرونده جنایی است و پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، به همراه سام قریبیان و مه‌لقا باقری در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: سوره سینما

نظر شما