دو روی سکه اقتصاد در عصر پهلوی به روایت یک فیلم مستند

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۴:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۹۶۷
دو روی سکه اقتصاد در عصر پهلوی به روایت یک فیلم مستند
«اقتصاد پهلوی» به تهیه کنندگی و کارگردانی احمد کشاورز از چهارشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۲۰ به مناسبت دهه فجر روی آنتن شبکه مستند می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ «اقتصاد پهلوی» روایتی از فعالیت های اقتصادی پهلوی اول و دوم است که در ۱۰ قسمت حدود ۶۰ دقیقه ای در شبکه مستند تولید شده است.
وی افزود: این مجموعه سراغ یکی از پراهمیت ترین شاخص های زندگی در دوره پهلوی رفته و سعی دارد بینندگانش را با شرایط زندگی مردم، عدالت در گستردگی امکانات، برنامه های توسعه و عمرانی ، بحث کشاورزی، جمعیت شناختی و.. در عصر پهلوی آشنا کند.
کشاورزگفت: این مجموعه آرشیوی از لحاظ پژوهش و استفاده از منابع آرشیوی کم نظیر است، پژوهش ما شش ماه زمان برد، حدود ۸۰ کتاب درباره این موضوع مطالعه کردیم، آرشیو امنیت ملی بریتانیا و آرشیو امنیت ملی ایالت متحده ، آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مرکز اسناد وزارت اقتصاد و دارایی هم از دیگر منابع مورد استناد این مستند هستند. یکی دیگر از منابع پژوهشی جدی ما پروژه تاریخ شفاهی هاروارد شامل مصاحبه های صوتی با بازماندگان پهلوی دوم است و از کتاب خاطرات بسیاری که سکاندار اقتصادی ایران در عصر پهلوی هم استفاده کردیم.
 در این مجموعه مستند فقط به عملکرد ضعیف اقتصادی در این دوران اشاره نشده است بلکه اتفاقات مهم و خوب پهلوی در حوزه اقتصاد را هم مورد بررسی و واکاوی قرار دادیم و پر بیراه نیست اگر ادعا کنیم «اقتصاد پهلوی» جانب انصاف را رعایت کرده است.
 ژانر مستند تمام آرشیوی است اما تولیدش با وسواس و حساسیت فراوان انجام شده، متن ۴ بار اصلاح و بازنویسی شده و تدوین این مستند به همت مدیر تدوین این مجموعه مستند چند بار انجام شده است تا نتیجه مطلوب تری بگیریم. این حساسیت در تمام مراحل تولید مورد توجه بوده و در این مجموعه گوینده گم نام خوش صدایی هم معرفی می شود.
به گفته این کارگردان «اقتصاد پهلوی» به مناسبت دهه فجر در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و ۱۲ تا ۲۲ بهمن از ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می رود. تکرار این مجموعه روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود.

IMG_20230201_125926-1024x565

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز