اخبار ویژه جشنواره فجر۴۱:

افخمی دست ما را برای انتخاب‌ها باز گذاشت/حسن معجونی بهترین انتخاب بود

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۰۹:۴۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۱۲۷۲
افخمی دست ما را برای انتخاب‌ها باز گذاشت/حسن معجونی بهترین انتخاب بود
کارگردان فیلم سینمایی «استاد» درباره روند ساخت این اثر و همکاری با بهروز افخمی به ارایه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سید عماد حسینی درباره اکران فیلم «استاد» گفت: فیلم‌های افتتاحیه از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. بعضی وقت‌ها این خودش می‌تواند به خبر مهمی تبدیل شود، به طوری که می‌گویند جشنواره با اکران فلان فیلم آغاز شد.

این کارگردان در ادامه بیان داشت: من هم خوشحالم که جشنواره با فیلم ما شروع شده است مخصوصا با بازخوردهای خوبی که امروز از اهالی رسانه گرفتیم خیلی به راهی که تا به امروز با هم طی کردیم، امیدوارتر شدم.

وی درباره حضور بهروز افخمی به عنوان یک فیلمساز با سابقه در جایگاه تهیه کننده این اثر اظهار داشت: در تمام مصاحبه‌های این چند روز، عرض کردم که حضور آقای افخمی نجات دهنده پروژه ما بوده است. همکاری ما همکاری درخشانی بود. همان طور که در نشست خبری فیلم شاهدش بودید اینکه یک کارگردان در اولین تجربه سینمایی اش در کارگردانی، فیلمنامه و هم در بازی بازیگرانش از یک کارگردان صاحب سبک مثل آقای افخمی تاییدیه بگیرد خیلی افتخار بزرگی است و آدم را امیدوار می‌کند.

حسینی در ادامه افزود: همکاری ما بسیار همکاری خوبی بود. ایشان با وجود اینکه کارهای پرفروشی در سینمای ایران دارد و هیچ کسی در تسلط ایشان بر تکنیک سینما تردیدی ندارد، اما به عنوان یک تهیه کننده حرفه‌ای من را در انتخاب هایم کاملا آزاد می‌گذاشتند.

این کارگردان سینما در ادامه این بحث اضافه کرد: آقای افخمی توصیه‌هایشان را به ما می کردند اما در نهایت دست مان را باز می گذاشتند، حتی در مواردی به من اجازه دادند که بر خلاف نظر ایشان تصمیم گیری کنم و کار را پیش ببرم.

کارگردان فیلم «استاد» در ادامه توضیح داد: به طور مثال ایشان کلا با دوربین روی دست مخالف است، چندین بار هم در برنامه «هفت» این را عنوان کرده است، اما به من اجازه دادند که دوربینم روی دست باشد و وقتی هم نتیجه کار را دیدند گفتند خروجی کار اذیت کننده نیست.این حرفه ای ترین کاری است که یک تهیه کننده می‌تواند انجام دهد. فقط از آقای افخمی با این بینش قوی که دارد، بر‌می آید که حوزه تهیه کنندگی و کارگردانی را از هم جدا کند و به من اجازه دهد که من به عنوان فیلمساز فیلم اولی همان تجربه ای را داشته باشم که خودم دلم می خواهد.

حسینی درباره انتخاب حسن معجونی به عنوان بازیگر نقش اصلی گفت: از زمان نگارش فیلمنامه، آقای معجونی در ذهن من و پیام لاریان بود. زمانی که نگارش را شروع کردیم مطمئن بودیم آقای معجونی این نقش را به خوبی ایفا می‌کند و بنابراین شانس خودمان را امتحان کردیم و به او پیشنهاد دادیم و خدا را شکر پذیرفتند و الان هم که نتیجه کار را می بینیم مطمئن شدیم که بهترین انتخاب بوده است.

وی درباره نحوه انتخاب هدیه حسینی نژاد نقش اول زن این اثر اظهار داشت: خانم هدیه حسینی نژاد که نقش مقابل آقای معجونی را ایفا می‌کند همسر ایشان هستند و تا وقتی به آقای معجونی پیشنهاد نداده بودیم با ایشان آشنا نبودم. از طریق یکی از دوستان مطلع شدم که همسر آقای معجونی بازیگر هستند و در تئاترهای ایشان ایفای نقش داشتند. با او قرار گذاشتیم و در همان قرار اول من و پیام لاریان بخشی از فیلمنامه را دورخوانی کردیم.

این کارگردان در ادامه این بحث اضافه کرد: در همان دورخوانی متوجه شدیم که ایشان کاملا استعداد این را دارند و می‌توانند این نقش را بازی کنند. فکر می کردیم با توجه به سوژه فیلم ما، خیلی اتفاق جالبی خواهد بود.

کارگردان فیلم «استاد» درباره چگونگی انتخاب سجاد بابایی گفت: من در سریال «خسوف» ایشان را شناسایی کرده بودم و وقتی سریال را می دیدم به نظرم خیلی بازیگر خوبی می آمد و دوست داشتم با او کار کنم و به طور اتفاقی وقتی آقای مهدویان فیلم «مردبازنده» را برایمان نمایش داد، دیدم در چند سکانس این فیلم هم بازی دارد.

حسینی در ادامه این بحث اضافه کرد: از حسین مهدویان خواستم با او طرح موضوع کند و برایمان قرار ملاقات تنظیم کند. خدا را شکر در همان جلسه اول ما به توافق رسیدیم. به نظرم نه تنها یکی از  بازیگران درخشان سینمای ایران هستند بلکه آینده درخشانی دارند و در پروژه ما هر کمکی از دست شان بر می آمد انجام می‌دادند و در حقیقت یار ما شدند برای ساخت این فیلم.

وی در پایان، درباره ارزیابی اش از میزان اقبال اهالی رسانه نسبت به این فیلم گفت: من تجربه کم تری دارم؛ ولی آقای افخمی با توجه به اینکه سالهاست در سینماست و از این طور مواجهه ها داشتند، گفتند به نظر می آید که برآیند کلی، برآیند مثبتی است. چرا که هر دو سالن پر بوده و کسی از سالن خارج نشده است. به نظر می رسید که افراد فیلم را پسندیده اند و فیلم توانسته اهالی رسانه را تا پایان همراه کند و این خیلی اتفاق مهمی است. به هر حال اصحاب رسانه که مخاطب تخصصی محسوب می شوند تا پایان فیلم با ما همراه شده اند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز