اخبار ویژه جشنواره فجر۴۱:

«آه سرد» در جشنواره دیده خواهد شد

۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۰۸:۴۸:۲۵
کد خبر: ۱۴۳۱۵۷۳
«آه سرد» در جشنواره دیده خواهد شد
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «آه سرد» به تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق که در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، معتقد است که این فیلم در جشنواره دیده خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ ناهید عزیزی صدیق کارگردان فیلم سینمایی «آه سرد» درباره رقابت با دیگران کارگردانان مردِ این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: «آه سرد» سومین فیلمی بود که در سالن مطبوعات و رسانه به نمایش درآمد و تاکنون نتوانسته‌ام فیلم‌های دیگر را ببینم درنتیجه نمی‌توانم فیلم خودمان را با دیگر فیلم‌های جشنواره فیلم مقایسه کنم. جدا از این مسئله، درباره حضور خانم‌ها در رویدادی همچون جشنواره فیلم فجر باید بگویم که همچنان ما فیلمسازان زن در اقلیت هستیم و امیدوار هستم که هرسال به این حضور اضافه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از برگزاری نشست خبری مخاطبان چه دیدگاهی درباره فیلم «آه سرد» داشتند، توضیح داد: به هر حال بلافاصله پس از نمایش فیلم، نشست پرسش و پاسخ تشکیل شد و در همین مدت زمان کم، به نظر‌های مخاطبان توجه کردم  و اکثر آن‌ها دیدگاه مثبتی داشتند. البته ممکن است همیشه صحبت درباره فیلم‌ها با نوعی خویشتن‌داری و رودروایسی به ما باشد اما در کل فکر می‌کنم که ببینندگان «آه سرد» از آن رضایت داشتند و منتظر نظرات مردم در روزهای آتی و پخش در اکران‌های مردمی هستم.

این کارگردان درباره احتمال کاندید شدن فیلم سینمایی «آه سرد» ذکر کرد: پاسخ دادن به این پرسش برای من دشوار است و شاید به اصطلاح تعریف از خود محسوب شود. در کل، فکر می‌کنم تلاش‌های مسعود امینی‌تیرانی مدیر فیلمبرداری «آه سرد»، بازی بازیگران و فیلمنامه مورد توجه قرار بگیرد. البته باید دیگر فیلم‌ها را ببینیم و نظر دقیق بدهیم؛ اما امیدوارم که پیش‌بینی‌ها درست از آب دربیایند.

عزیزی صدیق در جواب به این سوال که استفاده از بازیگران غیرچهره آیا یک ریسک در کارنامه کاری بوده یا خیر، تشریح کرد: بخشی از دلایل انتخاب بازیگران فیلم، مربوط به سلیقه شخصی و انتخاب من مربوط می‌شود. در واقع، موضوعاتی که من به آن‌ها علاقه‌مند هستم، خیلی نیاز به بازیگران چهره ندارد.

 البته که در انتخاب بازیگران چهره، شرایط تولید بسیار دخالت دارد و به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها، ممکن است آن چه که می‌خواهیم اتفاق نیفتند. به طور کل، به عقیده من با توجه به موضوع فیلم و نوع ژانر سینمایی که انتخاب می‌کنیم باید در این مورد تصمیم‌گیری شود. برای بازی‌های «آه سرد» ترجیح من این بود که از بازیگران تئاتری استفاده کنیم و برای فیلم ما این انتخاب‌ها مناسب بود.

انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز