اخبار ویژه جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر؛

در «سرهنگ ثریا» نگران مادران چشم انتظار بودم

۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۴:۵۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۳۲۰۳۰
در «سرهنگ ثریا» نگران مادران چشم انتظار بودم
لیلی عاج کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» از نحوه ترسیم فضای فیلم سینمایی سرهنگ ثریا و دغدغه های شخصی خود برای ساخت این اثر صحبت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ «لیلی عاج» کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» در  در پاسخ به این سوال که با توجه به نسبت کمتر فیلمسازان زن به فیلمسازان مرد در سینمای ایران و در این دوره از جشنواره، در این رقابت شانس موفقیت فیلمتان را چگونه می‌بینید، گفت: من خیلی قائل به این این تفکیک جنسیتی نیستم.ترجیه می دادم از من پرسیده شود که من در رقابت به بیست و سه فیلم دیگر، در مورد فیلمم چه طور فکر می کنم و آن را چطور ارزیابی می‌کنم.
وی ادامه داد: من امروز، اولین روزی است که به سینمای رسانه آمدم، هنوز فیلمی ندیدم تا بتوانم قضاوت کنم اما قطعا هنرمندان و سینماگران قدری در این عرصه هستند که رقابت با آنها سخت است.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که با توجه به اکران فیلم خود در سینمای رسانه و برگزاری نشست خبری، بازخورد اهالی رسانه را چگونه دیدید، اظهار داشت: به نظرم همه چیز خوب بود، حضور خانواده ها در سالن برای من دلگرمی بود. بیش از اینکه نگران واکنش و نظرات رسانه‌ها باشم، نگران این بود که این مادرها که سی سال، سی و یک سال است بچه هایشان را ندیده‌اند، وقتی فیلم را می‌بینند چه حس و حالی دارند، فکر می کنم همین که آنها فیلم را دیدند و راضی بودند و حالشان با فیلم خوب است، من به آن چیزی که می خواستم رسیدم.
لیلی عاج درباره شانس سیمرغ گرفتن فیلمش نیز صحبت کرد و گفت: فکر می کنم خانم ژاله صامتی یکی از درخشان ترین بازی های را انجام دادند و علی رضا برازنده مدیر فیلمبرداری از حدس های من برای کاندیدا شدن هستند ولی باید صبر کرد و دید نظر داوران چیست و بقیه فیلم ها چگونه اند‌.
این کارکردان درباره وجود لهجه ها و گویش های مختلف کاراکترها و نداشتن زیرنویس گفت: این موضع یک انتخاب بود و من به این نتیجه رسیدم که از حال و هوای داستان و و توضیح آدم های دیگر قصه، مشخص می شود که افراد چه می‌گویند، بنابراین خیلی احساس نیاز برای زیرنویس داشتن نمی کردم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز