اخبار ویژه جشنواره چهل‌‌ویکم فیلم‌ فجر؛

یامین پور: نبض اصلی جشنواره امسال با فیلم‌های فارابی می تپد

۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - ۰۸:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۵۴۲۵
یامین پور: نبض اصلی جشنواره امسال با فیلم‌های فارابی می تپد
وحید یامین‌پور، دبیر شورای عالی جوانان با حضور در بنیاد سینمایی فارابی سهم نهاد ملی سینمای ایران را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ وحید یامین‌پور، دبیر شورای عالی جوانان با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و در حاشیه دیدار با سیدمهدی جوادی مدیرعامل نهاد ملی سینمای ایران درباره عملکرد فارابی بیان کرد: این حجم از فعالیت سینمایی را در سال‌های اخیر از بنیاد سینمایی فارابی به یاد نداشتم و عملکرد یکساله اخیر این بنیاد اتفاق بسیار خوبی است. فارابی با ۹‌ فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و به لحاظ کیفی نیز فیلم‌های خوبی را در این رویداد داشت. با توجه به درصد حضور آثار فارابی در فجر به نظر می‌رسد نبض اصلی جشنواره امسال با فیلم‌های فارابی می تپد.

وی با اشاره به حمایت فارابی از فیلم اولی‌ها گفت: حاکمیت و دولت وظیفه دارد از کسانی حمایت کند که ایده نو دارند و کارهای خود را ارائه می‌کنند، سرمایه گذاران ریسک نمی‌کنند و دولت باید با حمایت از فیلم‌سازان جوان، جسارت بیشتری را برای حضور آن ها در فضای حرفه‌ای سینما ایجاد کند. این مهم به همت بنیاد سینمایی فارابی رخ داده است. 

گفتنی است بنیاد سینمایی فارابی با 9 فیلم «بعد از رفتن»، «جنگل پرتقال»، «سینما متروپل»، «گل های باوارده»، «شماره 10»، «روایت ناتمام سیما»، «کاپیتان»، «کت‌چرمی» و «هوک» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما