سینماهای اکران جشنواره فیلم مقاومت در تهران مشخص شدند

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۰۵:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۴۵۸۹
سینماهای اکران جشنواره فیلم مقاومت در تهران مشخص شدند
هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برنامه اکران‌های خود در تهران و سراسر کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ همزمان با افتتاحیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اکران آثار سینمایی، مستند و پویانمایی در سینماهای سراسر کشور (۳۵۴ نقطه از ۳۱ استان) با همکاری حوزه هنری، موسسه راوی نو، خانه اکران مردمی بسیج و عماریار از ۱۲ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

اکران‌ها در ۳ نوبت صبح، بعد از ظهر و شب انجام می‌شوند که در قالب مجموعه برنامه‌هایی شامل اکران آثار کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و فیلم سینمایی به صورت چرخشی در سینماهای منتخب جشنواره اکران و میزبان مخاطبان خود خواهند بود.

به این ترتیب، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نوبت صبح از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با اکران انیمیشن، ویژه رده سنی نوجوانان و جوانان و در نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۷ الی ۱۹ با اکران فیلم مستند و در نوبت شب از ساعت ۲۰ الی ۲۲ با اکران فیلم‌های سینمایی منتخب شامل «موقعیت مهدی»، «شماره ۱۰»، «اتاقک گلی»، «گل‌های باوارده»، «سرهنگ ثریا»، «غریب» و «ضد» میزبان عموم هنردوستان و هنرمندان در سراسر کشور است.

فیلم‌های انتخاب شده برای اکران در جشنواره، آثاری هستند که بیشتر مورد توجه فیلمسازان جوان و دانشجویان است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تهران با سینما شاهد و پردیس سینمایی آزادی از آثار و مخاطبان خود میزبانی می‌کند.

سینما شاهد در این جشنواره با ۲ سالن سبلان و شیدا و ظرفیتی حدود ۴۵۰ نفر و سینما آزادی در سالن شهر قصه با ظرفیتی حدود ۱۶۷ نفر میزبان علاقه‌مندان و مخاطبان جشنواره از ۱۲ الی ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره فیلم مقاومت در خلیج فارس

جشنواره مقاومت هم‌زمان با اکران آثار این رویداد در سینماهای سراسر کشور، برنامه‌های متنوع آموزشی خود را در بخش‌های مختلف با حضور سینماگران پیشکسوت حوزه مقاومت آغاز کرد.

به این ترتیب در بخش نسل روایت دو کارگاه برگزار شد که شامل کلاس‌های «تدوین روی کاغذ» با حضور سعید محسن یوسفی و «فیلم تک نفره» با تدریس سیدمهدی میرغیاثی بود.

همچنین در بخش کارگاه‌های عمومی دو نشست «زن و سینمای مقاومت» با ارائه نکات آموزشی انسیه شاه‌حسینی و «جهان سرمایه‌داری و سینمای مقاومت» با تدریس محمدرضا اسلاملو برگزار شد.

در این کارگاه‌ها استادان مدعو ضمن ارائه نکات آموزشی خود بر اساس سرفصل‌های تعیین شده به مباحثه و گفتگو با فیلمسازان حاضر در این کارگاه‌ها پرداختند.

هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به دبیری جلال غفاری قدیر تا ۱۷ اسفند در سواحل نیلگون خلیج فارس در حال برگزاری است.

انتهای پیام//

نظر شما