هیات انتخاب فیلم های کوتاه داستانی جشنواره فیلم شهر معرفی شدند

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۱۵:۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۷۲۴۵۱
هیات انتخاب فیلم های کوتاه داستانی جشنواره فیلم شهر معرفی شدند
طی احکام جداگانه از سوی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، هیات انتخاب فیلم های کوتاه داستانی این دوره جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، هیاتی متشکل از حسین مهکام، سید مسعود اطیابی، وحید موسائیان، مرجان اشرفی زاده و یزدان عشیری مسئولیت ارزیابی و انتخاب فیلم های کوتاه داستانی متقاضی جشنواره شهر را عهده دار شدند.

در بخشی از این حکم عنوان شد:

بی گمان نگرش صحیح انسان شهری به هویتش آنگاه محقق می شود که به درستی بتوان فرهنگ را در زندگی روزمره او جاری نمود. فرهنگ درکنار هنر می تواند مانا شود و هنرصنعت سینما بهترین است برای نگرش صحیح به هویت شهری. حال چه در قالب زمانی طولانی و چه کوتاه . با این اوصاف شمایی که دغدغه انسان شهری دارید برای مهربانی و تعالی و از سویی با وجودتان علاقمند به هنر سینما هستید به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب فیلم های کوتاه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر بر می گزینم تا با این نگرش بهترین ها را برای قضاوت نهایی رهنمون سازید.

در خصوص معرفی هیات انتخاب فیلم های کوتاه داستانی جشنواره بین المللی شهر آمده است:

سیدمسعود اطیابی: متولد 1343 در گلپایگان است. شروع فیلمسازی وی همراه با گروه فیلمبرداری از جبهه های جنگ بوده است. وی کارگردانی فیلم هایی همچون مصائب دوشیزه، خروس جنگی، صبح روز هفتم، اخلاتقتو خوب کن، ریسمانی نزدیک تر از رگ و خاک و مرجان را بر عهده داشته است.

وحید موسائیان: متولد ۱۳۴۸ در خرم‌آباد است . وی کارگردان فیلم‌های کوتاه سینمایی و مستند می‌باشد. موسائیان از اعضای آکادمی فیلم آسیا پاسیفیک می‌باشد و توانسته جوایز متعددی از جشنواره‌های ایرانی و خارجی کسب کند. د ر کارنامه هنری وی ساخت آثاری همچون آرزوهای زمین، خاموشی دریا، تنهایی باد، خانه روشن، گوشواره، سرزمین گمشده، گل‌چهره، فرزند چهارم و ... دیده می شود.

حسین مهکام: متولد 1359 در تهران است که فیلمنامه هایی همچون اکرم، بیست، هیچ، گهواره ای برای مادر، برف، آزادی مشروط را نوشته و همچنین امسال فیلم آزادی مشروط را کارگردانی کرده است.

مرجان اشرفی زاده: متولد 1360 در تهران است. وی ساخت بیش از 20 فیلم کوتاه داستانی و مستند و همچنین نگارش و کارگردانی 5 فیلم بلند ویدئویی را بر عهده داشته است. ضمن اینکه در کارنامه وی نگارش فیلمنامه های داستانی بلند و سینمایی هم دیده می شود.

یزدان عشیری: متولد 48 از فیروزکوه است که در کنار مسئولیت های مدیریتی مانند: مدیریت روابط عمومی جشنواره های فیلم فجر، مقاومت، دفاع مقدس و سینمای جوان و دبیری جشنواره فیلم شهدای جهاد علمی درحوزه نویسندگی هم فعال است. نگارش فیلمنامه های«زیستن»(سینمایی)، «خاک سرد»،(سینمایی)« سرزمین»، «گل های کاغذی» و بیش از 40 عنوان قصه کوتاه در کارنامه دارد.او برای اولین بار نشریه"سینمای آینده"را با رویکرد نقد و تحلیل فیلم های کوتاه منتشر کرد.

گفتنی است، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 3 تا 12 خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز