اعلام برنامه های نوروزی شبکه آموزش؛

«رادیو هفت» در نوروز برنامه نخواهد داشت

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۷۲۵۸۱
«رادیو هفت» در نوروز برنامه نخواهد داشت
مدیر شبکه آموزش با اشاره به ویژه برنامه های ایام نوروز این شبکه گفت: برنامه رادیو هفت به دلیل درخواست تهیه کنندگان این برنامه در ایام فروردین پخش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلوزیون خبرگزاری برنا، حسین ساری مدیر شبکه آموزش سیما در نشست خبری امروز خود با اشاره به رویکردهای جدید سازمان صدا و سیما اظهار داشت: در دوره جدید سازمان صدا و سیما که از حدود سه ماه قبل آغاز شده تلاش هایی مبنی بر تعاریف رویکردهای جدید متناسب با اقتضای رسانه نیاز مخاطب و تحولات اجتماعی صورت گرفته است و آرایش رسانه ای به ویژه در کانال های تلویزیونی متناسب سازی شود.

وی در ادامه افزود: طبیعی است که برخی شبکه ها می بایست رویکردها و تعاریف جدیدتری پیدا کنند بنابراین شبکه آموزش نیز از آن دسته شبکه ها بود که باید تعاریف خود را متناسب با رویکرد جدید ارائه کند. رویکردی که تخصصی بوده و در موضوع مهارت آموزی و آموزش تمرکز داشته باشد.

مدیر شبکه آموزش در ادامه با اشاره به عمومی بودن این شبکه از حیث مخاطب گفت: شبکه آموزش از نظر مخاطب یک شبکه عمومی محسوب می شود و همه اقشار جامعه می توانند سهم خود را در این بشکه داشته باشند اما از حیث موضوعی باید وجه تمایزی با سایر شبکه ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و مهارت طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود افزود: شبکه آموزش، از آموزش های رسمی و مستقیم تا آموزش های کاملا ضمنی و مادام العمر را در بر می گیرد این طیف گسترده با یک تمهیدی در شبکه پرداخت می شود که در حال حاضر، در حال طراحی نقشه راهبردی خود است تا نیازهای آموزشی و مهارتی با توجه به نیاز مخاطب جامعه و کشور رفع شود.

ساری در ادامه بیان کرد: شبکه آموزش با توجه به بضاعت موضوعات مختلف را پیدا کرده و سپس پس از اولویت بندی آنها را طراحی و تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به همکاری سایر نهادها با این شبکه آموزشی اظهار کرد: براساس همکاری با سایر نهادها برنامه های تلویزیونی می تواند کیفیت بهتری داشته باشد. آموزش و پرورش و شبکه آموزش می توانند معین مناسبی برای آموزش رسمی در کشور باشند که از طریق آن عدالت آموزشی بیش از آن چیزی که امروز وجود دارد صورت بگیرد.

وی تاکیدکرد: نقش آموزش و پرورش بسیار کلیدی است.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به تغییر ساختار این شبکه در طی دو ماه گذشته تصریح کرد: در سال 94 و از اوایل تابستان شاهد برنامه هایی خواهیم بود که رویکرد جدید را پشتیبانی کند. برنامه های گذشته نیز متناسب سازی خواهد شد.

ساری در ادامه به برنامه های شبکه آموزش در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: براساس احترام به سلیقه و نیاز مخاطب برخی از برنامه ها با تغییراتی متناسب با ایام نوروز کماکان ادامه خواهد داشت. یکی از این برنامه ها برنامه قندپهلو است که ویژگی آن شرکت شاعران و طنزپردازان تاجیک و افغان است. این برنامه از روزهای پایانی اسفند ماه آغاز شده و پس از یک وقفه چند روزه، بعد از ایام فاطمیه تا آخر تعطیلات پخش می شود.

وی با اشاره به پخش برنامه جدید مشاعره در ایام نوروز به یکی از برنامه های خاص این ایام اشاره کرد و گفت: «زندگی ما قصه نبود» که ساختار ویژه ای در بین برنامه ها دارد در ایام نوروز پخش می شود این برنامه به موارد نادر و شنیدنی از سرگذشت و تجربه افراد در قالب یک گفتگو می پردازد که مراحل ضبط آن رو به پایان است.

وی با اشاره به برنامه رخ تو رخ اظهار داشت: این برنامه نیز گفتگویی صمیمی با برخی از قهرمانان نظام آموزشی کشور چون معلمان واقفان مولفان مدیران که عمر خود را در سیستم تعلیم و تربیت سپری کردند و یک وجه قهرمانی نیز دارند می پردازد هدف از این برنامه الگوسازی برای مخاطب است.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به ادامه پخش برنامه گل آموز افزود: برنامه مشق عشق نیز به دلیل خانواده محور بودن آن و استقبال مخاطبان در نوروز پخش خواهد شد که در آن از کارشناسان حوزه های مختلف تربیتی و خانوادگی دعوت شده است.

به گفته ساری مجموعه برنامه های دکتر سلام، دستان، سفید مستندهای آموزشی علمی انیمیشن های کودک و نوجوان دوربین هفت در ایام نوروز از شبکه آموزش پخش می شوند.

مدیر شبکه آموزش با بیان اینکه رادیو هفت در طول فروردین ماه برنامه ای نخواهد داشت توضیح داد: به دلیل درخواست تهیه کنندگان این برنامه مبنی بر اینکه می توانند در طول مدت فروردین ماه خود را بازیابی و بازسازی کرده و با ایده های جدید و فکر برنامه داشته باشند، این برنامه در فروردین ماه پخش نخواهد شد اما گزیده هایی از رادیو هفت در سال 93 بر روی آنتن خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه شبکه آموزش برنامه ویژه تحویل سال نخواهد داشت گفت: امسال لحظه سال تحویل ساعت های ابتدایی بامدادی است و بنا به دلیل اینکه ساعت پخش شبکه آموزش نیست لذا ویژه برنامه ای برای تحویل سال نداریم البته شب سال تحویل برنامه هایی خواهیم داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: در آینده نزدیک شبکه آموزش به ویژه در مهارت آموزی به صورت رسمی تر و فعال تر ورود خواهد کرد. البته این به معنای این نیست که برنامه های در حال پخش از این ویژگی برخوردار نیستند.

در ادامه نشست نیز احمد معلم مدیر تامین و برنامه شبکه آموزش سیما بیان داشت: با وجود اینکه رسانه ها از دست پر شبکه آموزش برای ایام نوروز خبر داده بودند که باید اعلام کنیم که با وجود اینکه پخش فیلم و سریال با توجه به سیاستگذاری سازمان از این شبکه گرفته شده اما ما باز هم با دست پر به استقبال نوروز می رویم.

وی خاطرنشان کرد: در کنداکتور سال جدید بیشتر از مستندهای مهارتی و ورزشی استفاده شده و به علت حجم بالای برنامه ها امکان تکرار یک سری از مجموعه ها وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز