مهران رجبی در گفتگو با برنا:

تلاش های تیم مذاکرات هسته ای باعث افتخار ایرانی ها است

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۱:۴۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۵۱۴۵
تلاش های تیم مذاکرات هسته ای باعث افتخار ایرانی ها است
مهران رجبی تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای را افتخاری برای ایرانیان و نشانه ای از پیشرفت و اقتدار کشورمان دانست.

 

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره نتیجه مذاکرات لوزان به خبرنگار برنا گفت: نفس اینکه 1+5 روزها و ساعت‌ها با ایران به مذاکره می‌پردازند، نشاندهنده اقتدار ایرانیان در جامعه جهانی است. آنها تا قبل انقلاب ما را در این طول و عرض که طرف مذاکره‌شان باشیم نمی‌دیدند.

رجبی با بیان اینکه تاریخ ایران نظیر این اقتدار را ندیده‌است، گفت: من در کتابی خواندم که سال 1320 کنفرانس موسوم به "تهران"، در تهران برگزار شد و البته موضوع آن ربطی به ایران نداشت و تهران صرفاً بعنوان محل کنفرانس تعیین شد. در این کنفرانس روزولت، استالین و چرچیل حضور داشتند و شاه از آنها خواست با او به مذاکره بنشینند. تنها چرچیل این درخواست را پذیرفت و وقت مذاکره، بعد از صرف غذای چرچیل در باغ سفارت انگلستان و در اثنای قدم زدن او در باغ، به مدت 3 دقیقه تعیین شد. این جریان مایه ننگ کشورمان بود. اما اکنون ما عکس آن را شاهد هستیم و این باعث افتخار است.

این هنرمند کشورمان افزود: ما با افرادی در جامعه جهانی روبرو هستیم که به‌دنبال بهانه هستند. قطعا آنها موضوع موشک‌ها و سایر مسائل را باز پیش می‌کشند و اینکه فکر کنیم آنها با تفاهمات حاصله آرام می‌شوند، خیال خام و باطل است.

رجبی در‌ارتباط با عملکرد ظریف و سایر مسئولین گفت: آنها کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی داشتند و همین که ما مذاکره کنیم، صرف‌نظر از نتیجه آن، بسیاری از بهانه‌ها را از بهانه‌جویان و اشکال‌تراشان می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز