جواد نوروزبیگی:

با استقلال بخش بین الملل، فیلم ها بهتر دیده می شوند

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۱:۳۷:۴۰
کد خبر: ۲۷۵۳۷۸
با استقلال بخش بین الملل، فیلم ها بهتر دیده می شوند
تهیه کننده «من دیه گو مارادونا هستم» درباره بین المللی شدن جشنواره گفت: وقتی عنوان جشنواره بین المللی است باید متعلق به کل جهان باشد و به غیر از کشورهایی که آن ها را به رسمیت نمی شناسیم باقی مناطق را در بر گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، جواد نوروزبیگی با اشاره به مزایای جداسازی بخش بین الملل از مسابقه سینمای ایران اظهار داشت : در دوره هایی که بخش بین الملل به صورت همزمان با مسابقه ملی برگزار می شد از سوی فیلمسازان داخلی کمتر مورد توجه قرار می گرفت اما امسال با مجزا شدن این بخش، استقلال پیدا کرده و آثار بهتر معرفی خواهند شد.

این تهیه کننده که سابقه حضور در بخش بین الملل جشنواره را دارد، ادامه داد: سال های گذشته با این که گاهی در بخش بین الملل فیلم داشتم چندان فرصت نمی کردم به آن بخش بپردازم و دائم در تکاپوی مسابقه سینمای ایران بودم. این مجزا شدن باعث می شود فیلم ها بیشتر دیده شوند و فضای بهتری برای عرضه آثار ایجاد شود. من این جنب و جوش را در کسانی که در تکاپوی برگزاری جشنواره هستند هم می بینم.

او در پاسخ به این پرسش که حضور داوران و میهمانان معتبر چه میزان در اعتبار جشنواره موثر است ،‌ گفت: طبیعتا ترکیب داوران و هنرمندان موجب بازتاب بیرونی بهتری خواهد شد و اعتبار بیشتری به جشنواره می بخشد خصوصا که به طور طبیعی استانداردهایی که در جشنواره های بین المللی به لحاظ اعتباری و معنوی رعایت می شود در فستیوال فجر هم مورد توجه قرار می گیرد

نوروزبیگی افزود: تمام جشنواره های معتبر دنیا به واسطه جایزه شان اعتبار می یابند و سعی می شود جوایز به صورت عادلانه اهداء شوند. گرچه این عدالت کمتر برقرار می شود و مسوولان سعی می کنند با جوایز نقدی به جشنواره شان اعتبار دهند، ما هم باید سعی کنیم اعتبار و شان جشنواره مان را در جهان بالا ببریم.

تهیه کننده «ملبورن» درباره تاثیر ممیزی در برگزاری جشنواره گفت: ممیزی محدود به کشور ما نیست. جشنواره شانگ های هم ممیزی هایی داشت و در نشان دادن روابط خانوادگی محدودیت هایی ایجاد می کرد. طبیعی است که هر فیلمی امکان نمایش در کشور ما را نداشته باشد. افرادی هم که به جشنواره فیلم ارسال می کنند پذیرفته اند که قرار است اثرشان مانند همه کشورهای دیگر مطابق مقررات کشورها انتخاب و نمایش داده می شود.

او درباره بازار فیلم جشنواره توضیح داد: بخش مهم جشنواره همین بازار فیلم است. امسال که برای اولین بار بخش بین الملل مجزا شده می توانیم به ارزیابی میزان موفقیت جشنواره در حوزه عرضه فیلم بپردازیم. در حال حاضر مسوولان در حال برنامه ریزی هستند تا جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد. امسال نخستین سالی است که بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در زمان مشخصی برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز