خسرو معصومی:

داوری جشنواره شهر رفاقتی نباشد

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۰:۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۷۵۵۷۳
داوری جشنواره شهر رفاقتی نباشد
خسرو معصومی معتقد است که داوری های جشنواره فیلم شهر باید منصفانه باشد و خودی و غیرخودی وجود نداشته باشد و رفاقتی نباشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، خسرو معصومی کارگردان سینمای ایران درباره فیلم های شهری  گفت: اینکه موضوعی در آپارتمان و یا یک ساختمان اتفاق افتد وبه تصویر کشیده می شود فیلم اجتماعی است زیرا اتفاقات اجتماعی یک شهر را بیان می کند.

وی با اشاره به حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهرداری از فیلمسازان، افزود: در تمام دنیا شهرداری نقش مهمی در امور فرهنگی دارد در کشور ما هم باید به همین شکل باشد. باید دقت داشت که اگر قرار است حمایتی از فیلمسازن در این حوزه باشد شامل همه باشد و تنها شامل به یک سری فیلمسازان خاص نباشد.

کارگردان فیلم سینمایی«خرس» همچنین گفت: در دوره های قبل این جشنواره و همچنین جشنواره های این چنینی بیشتر فیلمسازانی شرکت دارند که با دست خالی فیلم می سازند و هیچ حمایتی از آنها نمی شود و با توجه به اینکه جشنواره فیلم شهر توسط شهرداری و زیرمجموعه آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود باید از فیلمسازان این ژانر حمایت شود.

معصومی در ادامه یادآور شد: نکته مهمی که جشنواره فیلم شهر باید به آن توجه داشت این است که داوری ها منصفانه باشد. در برخی از جشنواره ها که خودم هم به عنوان داور حضور داشتم بارها دیده شده که داوری ها رفاقتی بوده است درحالیکه نباید بدین شکل باشد زیرا در این صورت دیگر رقابت محسوب نمی شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دیگری که مدیران این جشنواره باید به آن توجه جدی داشته باشند این است که فیلم هایی با موضوع و اهداف جشنواره فیلم شهر در آن حضور داشته باشد و فیلم ها تنها نمایی از شهر را به تصویر نکشند بلکه المان هایی مانند آلودگی که مهمترین معضل شهر تهران است را به تصویر بکشند.

کارگردان فیلم سینمایی« رسم عاشق کشی» با بیان اینکه شهرداری نقش مهمی در جشنواره فیلم شهر دارد، گفت: بازهم تاکید دارم که فیلم هایی باید در این جشنواره حضور داشته باشند که به شهر و معضلات شهری بپردازد مانند فیلم«زیر پوست شهر» که توسط رخشان بنی اعتماد ساخته شد که جای جای تهران و موقعیت تهران را نشان می دهد و موقعیت شهری را ترسیم می کرد.

معصومی همچنین خاطرنشان کرد: اگر دقت کرده باشید در جشنواره فیلم فجر تنها یک فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به شهر و معضلات آن پرداخته است و هیچ یک از آن همه فیلمی که در جشنواره حضور داشت به شهر نپرداخته بود.

وی درباره ضرورت برگزاری جشنواره فیلم شهر نیز گفت: هر جشنواره ای که فیلمسازان در آن تشویق شوند را ضروری می دانم البته باید فیلم ها مشخص با اهداف جشنواره و با یک روند مشخص حضور داشته باشند.

کارگردان فیلم «پر پرواز» درباره سالانه برگزار شدن جشنواره فیلم شهر گفت: در طول سال های گذشته هم شهرداری از این جشنواره حمایت می کند بنابراین خوب است که هرسال برگزار شود.

معصومی همچنین یادآور شد: نکته دیگری که موجب دیده شدن و بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم شهر می شود این است که مسئولان و مدیران جشنواره، برندگان را تشویق کنید تا درباره مسائل و معضلات شهری فیلمنامه بنویسند تا سال آینده فیلم هایی مشخصا درباره شهر با حمایت جشنواره و شهرداری در جشنواره باشند.

شایان ذکر است، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 3 تا 12 خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز