نمایش فیلم شکوه تخت جمشید برای دانشجویان گردشگری صربستان

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۱:۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۶۱۵
نمایش فیلم شکوه تخت جمشید برای دانشجویان گردشگری صربستان
رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان، ضمن حضور در دانشکده عالی گردشگری بلگراد طی سخنانی در اجتماع استادان و دانشجویان به بیان ویژگی‌های فرهنگی، تنوع آثار باستانی و گستردگی جاذبه‌های گردشگری ایران اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود شالویی در بخشی از سخنان خود از ایران به عنوان کشوری با فرهنگ و تمدن باشکوه یاد کرد و گفت: سرزمین ایران از دیرباز خاستگاه دانش و تمدن بشری بوده و عالی‌ترین نمادهای فکری و دستآوردهای فرهنگی و تولیدات علمی در این خطه رقم خورده است.

شالویی در ادامه، همه‌ی مناطق ایران را حائز جلوه‌های خیره کننده گردشگری دانست و تأکید کرد: از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب، آثار تاریخی، تنوع اقلیمی و ویژگی‌های ممتاز جغرافیایی پراکنده شده‌اند و به هر نقطه و منطقه‌ای که گذری افتد و نظری افکنده شود زیبائی‌های آن جلوه گری می‌کنند.

رایزن فرهنگی ایران در صربستان همچنین بازدید از شهرهای مختلف ایران در طول فصول سال را به حاضران توصیه کرد و در همین راستا برخی از آثار باستانی نظیر: طاق بستان و بیستون در کرمانشاه، بناهای بی رقیب خشتی در یزد، شکوه اصفهان، هیبت تخت جمشید و قدمت همدان و حکمتانه را برشمرد و دیدن آنها را مغتنم توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیوند‌های تاریخی و متون ادب پارسی، ابعادی از زندگانی، مهاجرت و ماجرای عشق عرفانی جلال‌الدین محمد مولوی نسبت به پیر و مراد خود شمس‌الدین تبریزی را برای دانشجویان توضیح داد و در باره نقش کوه بیستون و قصه شور انگیز شیرین و فرهاد هم مطالبی بیان کرد.

در ابتدای این مراسم نماهنگی تحت عنوان "زیبائی‌های ایران" از ساخته‌های صدا و سیمای کشورمان به مدت 15 دقیقه به نمایش گذاشته شد که در آن ایران گذشته و معاصر به تصویر کشیده شده بود.

در ادامه برنامه‌ها هم فیلم مستند "شکوه تخت جمشید" برای مدت 50 دقیقه به روی پرده رفت.

در پایان این آیین دکتر میلنکو جوریچ؛ معاون بین‌الملل دانشکده عالی گردشگری بلگراد و همچنین اسنژانااستتیچ؛ معاون آموزشی این دانشکده از عظمت تاریخی و تمدن درخشان ایران تجلیل کردند و از دانشجویان خواستند تا برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر با فرهنگ غنی ایرانی به آموختن زبان فارسی همت گمارند.

دانشکده عالی گردشگری بلگراد، به عنوان مهمترین دانشکده صنعت گردشگری در منطقه بالکان از سال گذشته میزبان دوره‌های آموزش زبان فارسی در سه کلاس جداگانه می‌باشد.

این دانشکده قریب به 3هزار دانشجو دارد و افزون بر وظائف آموزشی، برخی از رویدادهای هنری بین‌المللی نظیر: فیلم‌های کوتاه گردشگری "فیلا فست" را برگزار می کند.

: دانشکده عالی گردشگری بلگراد اخیرا با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با دانشگاه علم و فرهنگ (وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی) کشورمان همکاری‌های علمی و آموزشی را آغاز کرده‌است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز