کتایون شهابی مطرح کرد:

بخش مستقل بین‌الملل جشنواره فجر باعث معرفی جهانی سینمای ایران

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۳:۴۰:۳۲
کد خبر: ۲۷۶۳۱۶
بخش مستقل بین‌الملل جشنواره فجر باعث معرفی جهانی سینمای ایران
کتایون شهابی با تاکید بر نقش مهم «بازار فیلم» در جشنواره فجر، معتقد است که جدا شدن بخش بین الملل جشنواره برای جهانی شدن سینمای ایران موثرتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، عضو انجمن تهیه‌کنندگان فیلم مستند درباره جداسازی بخش بین الملل جشنواره از بخش ملی آن بیان کرد: با جداسازی دو بخش جشنواره و برگزاری آن در زمان مناسب موافق هستم. معتقدم کارکرد بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به صورت مستقل برای معرفی جهانی سینمای ایران موثرتر از زمانی است که به همراه بخش ملی برگزار می شد.

وی ادامه داد: جشنواره فجر در بخش آثار ایرانی بزرگترین جشنواره فیلم ایران است و همه درگیر آن بخش می شوند. از این رو جداسازی دو بخش فرصت می دهد که فیلم های مناسب ایرانی که در جشنواره عرضه شده اند بررسی شوند. از سوی دیگر، این آثار در بخش بین الملل و در بازار فیلم بین الملل که مساله مهمی برای سینمای ایران محسوب می‌شود، ارائه خواهند شد تا نتیجه درستی از برگزاری جشنواره بین المللی بگیریم.

این فعال سینمایی در عین حال خاطرنشان کرد: بهتر است بخش بین الملل در فاصله نزدیک به جشنواره کن برگزار نشود.

شهابی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بازار فیلم اهمیت زیادی برای سینمای ایران دارد، گفت: متاسفانه در این سال ها بیشتر به فکر تولید بودیم در حالیکه کمتر به پخش جهانی آثار و اینکه چه کسی می خواهد این فیلم ها را ببیند، فکر کردیم.

وی تاکید کرد: ما قطعا نمی توانیم فقط برای خودمان فیلم تولید کنیم. جدای از فیلم هایی که برای سینمای ایران ساخته می شود باید حداقل چندین فیلم در سال داشته باشیم که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند. در این راستا، اگر بخواهیم جایگاه سینمای ایران را حفظ کنیم، نقش بازار فیلم بسیار موثر است.

این تهیه کننده در ادامه با تاکید بر لزوم حضور آثار معتبر در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد: اینکه فیلمسازان ایرانی بتوانند فیلم های مهم و جدید سینمای دنیا را ببینند و ارزیابی کنند خیلی مهم است. نمی شود جشنواره بین المللی نداشته باشیم، فیلم خارجی نمایش ندهیم و انتظار داشته باشیم سینمای ایران جهانی شود.

شهابی جداسازی بخش بین الملل را باعث افزایش اعتبار جهانی جشنواره فجر دانست و تصریح کرد: اگر با جدا شدن بخش بین الملل، سطح جشنواره بالا برود، طبیعتا آثار معتبر بیشتری در این بخش حضور پیدا می کنند و در نهایت میهمانانی که از جشنواره های دیگر به تهران می آیند، ارزیابی خوبی از این رویداد خواهند داشت. تمام این ها باعث افزایش اعتبار جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد شد.

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز