«خانه و کلید» جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه فیلم» ایتالیا را گرفت

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۱۱:۵۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۴۰۵
«خانه و کلید» جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه فیلم» ایتالیا را گرفت
منصور جهانی ـ فیلم کوتاه «خانه و کلید» به کارگردانی «شوان عطوف» جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه فیلم» در کشور ایتالیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم کوتاه داستانی «خانه و کلید» (مال و کلیل) Home And Key به کارگردانی «شوان عطوف» هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق، محصول اداره سینمای شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق و تهیه شده توسط کمپانی «آی لوف فیلم» در اقلیم کردستان و کشور انگلستان، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی «اجتماعی» در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه فیلم» Cine Film در کشور ایتالیا روی پرده رفت و از طرف هیئت داوران این جشنواره، جایزه بهترین فیلم به «شوان عطوف» کارگردان آن به نمایندگی از سینمای اقلیم کردستان اهدا شد.

امسال از طرف فیلمسازان 87 کشور جهان، 1657 اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه فیلم» ارسال شده بود که در نهایت 100 اثر برای نمایش در بخش‌های رقابتی انتخاب شدند. هشتمین دوره این جشنواره در سه بخش رقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «اجتماعی»، بخش رقابتی «انیمیشن»، بخش رقابتی «آزاد» در روزهای 5 تا 7 فروردین ماه جاری (25 تا 28 مارس 2015) در تالار هنر در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی «سینه فیلم» ایتالیا، دهمین جایزه جهانی «خانه و کلید» به شمار می‌رود؛ این فیلم قبل از این، جایزه بهترین فیلم از طرف هیئت داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی فیلم «فوئینکالینته رورال» در اسپانیا، جایزه بهترین فیلم از طرف هیئت داوران در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «گیرونا» در اسپانیا، جایزه نقدی و تندیس بهترین فیلم بخش رقابتی بین‌الملل نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «آریکا ناتیوا» در شیلی، جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره بین‌المللی فیلم «فایتی کورتی» در ایتالیا، جایزه ویژه هیئت داوران بخش رقابتی بین‌الملل در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «اُ کورت» در ایتالیا، جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه «تکسی کاتالونیا» در اسپانیا و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در نخستین جشنواره فیلم «حقوق بشر» در اقلیم کردستان عراق.

«خانه و کلید» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «کونترا ویژیون» Contra Vision در کشور آلمان به نمایش درآمد. این جشنواره با حضور 78 فیلم کوتاه از 23 کشور جهان در روزهای 1 تا 9 فروردین ماه جاری (20 تا 28 مارس 2015) در سینما مرکزی شهر برلین در کشور آلمان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز