ابوالحسن داوودی:

معرفی آثار سینمای ایران مهمترین کارکرد بخش بین الملل فیلم فجر است

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۷۸۱۰۳
معرفی آثار سینمای ایران مهمترین کارکرد بخش بین الملل فیلم فجر است
کارگردان فیلم برگزیده سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: معرفی آثار سینمای ایران، مهمترین بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر است و این مهم با تفکیک بخش بین الملل و ملی این رویداد سینمایی، محقق خواهد شد.

بهگزارش خبرگزاری برنا، ابوالحسن داوودی درباره مزایای برگزاری جداگانه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش داخلی آن توضیح داد: تفکیک این دو بخش فرصت مناسبی را فراهم کرده تا بخش بین‌الملل بتواند وظیفه و اهداف خود را راحت‌تر پیش ببرد.

وی اظهار کرد: نیاز است تا این بخش برای برجسته سازی هرچه بیشتر و معرفی بیش از پیش بین عامه مردم و مخاطبان دیگر کشورها، بر اساس استانداردهای متعارف برگزار شود.

کارگردان فیلم سینمایی زادبوم تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که فیلم‌های خارجی حاضر در بخش بین الملل فیلم فجر با کمترین ممیزی نمایش داده شود.

داوودی درباره حضور میمهمانان خارجی و آثار حاضر در بخش بین الملل فیلم فجر گفت:  باید ابتدا تعریف کنیم که بخش بین‌الملل و اساسا جشنواره چه تعریفی برای خود دارد و بر مبنای آن، جنس فیلم‌های شرکت کننده و همینطور میهمانان مشخص شوند.

وی ادامه داد: با تبیین رویکرد سینمایی و یا سیاسی مورد نظر در جشنواره فیلم فجر، می توان آثار حاضر و میهمانان مدعو را بهتر مشخص کرد.

کارگردان فیلم سینمایی رخ دیوانه در ادامه با اشاره به یک ضرورت مهم در اولین تجربه برگزاری مستقل بخش بین‌الملل از داخلی خاطر نشان کرد: در برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره لازم است اندازه و ظرفیت‌های فرهنگی و همچنین محدودیت‌ها خود را بسنجیم تا بتوانیم عملکرد کاربردی‌تری داشته باشیم.

داوودی تصریح کرد: باید بدانیم که چه انتظاری از خروجی جشنواره داریم؛ معتقدم بیشترین پتانسیل و قابلیت این بخش می تواند معرفی آثار سینمای ایران به کشورهای دیگر باشد. بنابراین بیش از هر چیز به بازار فیلم نیاز داریم.

وی دلایل اهمیت بازار فیلم در بخش بین‌الملل را برشمرده و عنوان کرد: بازار فیلم خصوصی‌تر است و می‌تواند محصولات زیادی را در خود جای دهد که بعضا مبتنی بر اقتصاد و فرهنگ هستند. همچنین بازار فیلم فضای کاربردی‌تری دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز