پیانیست اسپانیایی

از لحظه ورودم عاشق ایران شدم/ علاقه جوانان ایرانی به موسیقی کلاسیک مرا شگفت زده کرد

۱۳۹۴/۰۱/۲۹ - ۱۰:۴۹:۵۱
کد خبر: ۲۷۸۲۹۲
از لحظه ورودم عاشق ایران شدم/ علاقه جوانان ایرانی به موسیقی کلاسیک مرا شگفت زده کرد
پابلو گالدو نوازنده اسپانیایی پیانو که سابقه اجرای کنسرت در 26 کشور جهان را داشت روز 26 فروردین نخستین اجرای موسیقی در ایران را تجربه کرد.
پابلو گالدو در پایان اجرای رسیتال پیانو پیرامون حضورش در ایران گفت:این نخستین سفر من به ایران بود و باید بگویم از لحظه ورودم به ایران عاشق این کشور شدم. پیش از این تصور کاملی از ایران نداشتم اما می دانستم در خاورمیانه ایران یک کشور کهن و صاحب نام خصوصا در زمینه فرهنگ و هنر است. برخورد مردم ایران با میهمانان خارجی بسیار گرم و با محبت است که این برای من یکی از بهترین نکات سفر بود.
نوازنده اسپانیایی در مورد اجرای رسیتال پیانو در فرهنگسرای نیاوران گفت:یک اجرای بسیار خوب را پشت سر گذاشتم و باید از همه کسانی که در این اجرا همکاری داشتند تشکر کنم. همه چیز بسیار خوب و  عالی بود. امکانات و سازی که در نیاوران در اختیار من  قرار گرفت بسیار ایده آل بود و موجب شد اجرای موفقی داشته باشم.در مدت حضورم در ایران  تمرینات خودم را به خوبی پیش بردم.حضور جوانان ایرانی در این سالن برای شنیدن موسیقی کلاسیک مرا شگفت زده کرد. اینکه جوانان ایرانی به موسیقی کلاسیک اینچنین علاقه نشان می دهند نشان دهنده آینده خوب موسیقی کلاسیک در این کشور است و باید بگویم واقعا انتظار چنین استقبال و علاقه ای را نداشتم.
وی که اجراهای مشترک زیادی با موزیسین های معتبری همچون زولتان کوکسیس ،لیلیا زیلبرستین ،ایمره روهمن ،آسیرپولو و آندراس کمنس را تجربه کرده در خصوص قطعاتی که در این کنسرت اجرا کرد نیز گفت:من نماینده موسیقی اسپانیا در ایران هستم بر همین اساس قطعاتی که اجرا کردم مربوط به یک سوئیت کامل اسپانیایی از موسیقی دان اسپانیایی ایساک آلبنیز بود.
گالدو در پایان صحبت هایش در ارتباط با مستر کلاس آموزشی که در روز پنج شنبه برگزار شد نیز گفت:کلاس خوبی بود . کلیه هنرجویانی که در این مستر کلاس حضور داشتند جوان وعلاقمند بودند . خوشحالم که این دو برنامه موفق را در ایران تجربه کردم و امیدوارم در آینده ای نزدیک باز هم فرصت اجرای برنامه در این کشور را داشته باشم.

گفتنی است رسیتال پیانوی "پابلو گالدو" پیانیست اسپانیایی 26 فروردین ماه با همکاری امور بین الملل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و بخش فرهنگی سفارت اسپانیا در فرهنگسرای نیاوران با استقبال علاقمندان به موسیقی کلاسیک برگزار شد.

نظر شما