اعلام مفاد توافقنامه همایش مدیران سینمایی

۱۳۹۴/۰۲/۱۱ - ۰۹:۴۸:۰۴
کد خبر: ۲۸۱۶۷۰
اعلام مفاد توافقنامه همایش مدیران سینمایی
مدیران ارشد و مسئولان سینمایی کشورهای مختلف در نخستین هم اندیشی بین‌المللی مدیران سینمایی توافق نامه‌ای در ۶ بند امضا کردند.

به گزارش خبرنگاربرنا، بعدازظهر پنجشنبه دهم اردیبهشت نخستین نشست بین المللی هم اندیشی مدیران سینمایی در محل مرکز همایش ها با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و مدیران ارشد و مسئولین سینمایی کشورهای روسیه، افغانستان، تاجیکستان، گرجستان، سوریه، کویت، عراق، قزاقستان، ارمنستان، نیجریه، مصر، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، سنگال، سنگاپور و لهستان در حاشیه برگزاری سی و سومین جشنواره سینمایی فیلم فجر در محل مرکز همایش ها برگزار شد.

در این نشست ضمن تبادل نظرات میان مدیران و مسئولان سینمایی کشورهای یاد شده با تاکید بر اهمیت صنعت سینما که مبادلات مردم کشورها و تاکید بر اهمیت همکاری فرهنگی و سینمایی موارد ذیل:

۱- نسبت به تسهیل همکاری سمعی و بصری و تولید مشترک بین کشورهای شرکت کننده کلیه مساعی خود را بکار گیرند.

۲- نسبت به حمایت توزیع و نمایش تولیدات کشورهای شرکت کننده اقدامات مقتضی را در کشورهای متبوع انجام دهند.

۳- نسبت به ضرورت تجمیع اطلاعات لازم جهت تسهیل تولید مشترک فیلم بین کشورهای شرکت کننده تاکید و در این زمینه از پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط به نیروهای متخصص و امکانات فنی و مشخصات مکان های فیلمبرداری در کشورهای متبوع حمایت می کند.

۴- از ابتکار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد دبیرخانه دائمی مرکز حمایت از تولید مشترک بین کشورهای شرکت کننده در تهران استقبال می کنند.

۵- نسبت به پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از تولیدات مشترک کشورهای شرکت کننده بررسی های لازم را انجام خواهند داد و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه خواهند کرد.

۶- نسبت به تبادل اطلاعات و دانش سینمایی و برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی مربوط و تبادل استاد و دانشجو مساعی خود را به کار خواهند گرفت.

۷- از ایران مدرسه ملی سینما آمادگی خود را برای برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی سینما در کشورهای متقاضی اعلام می کنند.

نظر شما