نماینده انجمن تصویرگران در گفتگو با برنا:

نمایشگاه کتاب، پُلی میان ناشران و تصویرگران است

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۰۹:۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۸۳۲۱۲
نمایشگاه کتاب، پُلی میان ناشران و تصویرگران است
نماینده انجمن خودگردان تصویرگران حاضر در بخش کودک و نوجوان بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: آثار تصویرگران کشور عزیزمان ایران، امسال در فضایی مستقل و با هدف نزدیک کردن آنها به ناشران، کودکان و نوجوانان به نمایش درمی‌آید.

علی محمدپور در گفتگو با خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری برنا با اشاره به این‌که در نمایشگاه کتاب امسال، برای اولین بار 900 اثر از 350 تصویرگر ایرانی در فضایی مستقل در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، افزود:  این آثار در راهروی ورودی سالن 24، نزدیک به در مصلای امام خمینی(ره) تهران و در تابلویی به‌طول 40 و عرض 2 متر به نمایش گذاشته شده است.

   وی درباره روند تصمیم‌گیری جهت برگزاری این بخش بیان کرد: این اقدام به دنبال فراخوان تصویرگران کودک و نوجوان در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت و علاقه‌مندان از استان‌های مختلف تمایل خود را برای ارسال حداکثر سه اثر برتر خود به نمایشگاه کتاب اعلام کردند.

   محمدپور ضمن اشاره به آغاز به کار این بخش از روز دوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: برای تأمین هزینه چاپ آثار و حمایت مالی با افراد زیادی مذاکره کردیم، اما به دلیل این‌که فرصت کمی برای نهایی کردن این موضوع داشتیم، در نهایت تصویرگران خود هزینه‌های این بخش را متقبل شدند.

   مدیر انتشارات «اتل و متل» درباره اهداف این بخش عنوان کرد: هدف از این اقدام ایجاد فرصتی است برای دیده‌شدن تصویرگران، به‌ویژه آنها که تاکنون امکان ارائه آثارشان را در چنین موقعیت‌هایی نیافته بودند. همچنین این رویداد ارتباط میان تصویرگران را با ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان بیشتر و نزدیک‌تر خواهد کرد.

  ناشران کتاب‌های کودکان و نوجوانان که شعار «کودک و خانواده، کتاب و مهربانی» را برای این دوره از نمایشگاه انتخاب کرده‌اند، تا 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 الی 20 میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز