سفیر ایتالیا:

امیدواریم سال آینده ما مهمان ویژه نمایشگاه باشیم

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۰۹:۴۱:۰۱
کد خبر: ۲۸۳۲۲۵
امیدواریم سال آینده ما مهمان ویژه نمایشگاه باشیم
سفیر ایتالیا در دیدار با سیدعباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: امیدوار هستیم در سال آینده کشور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه انتخاب شود تا از این طریق، برای روابط بیشتر فرهنگی میان دو کشور به ویژه در زمینه کتاب، دریچه‌‌های بیشتری باز شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات وکتاب خبرگزاری برنا، مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا گفت: روابط موجود میان کشور ایران و ایتالیا حاصل ارتباط عمیق و دوستانه تاریخی است که ریشه در سده‌های متمادی دارد و این رابطه بیشتر بر پایه فرهنگ بوده است. همین امر روابط ملت‌ها را پایدار کرده است و وقتی رابطه‌ها با فرهنگ شروع شود ماندگار می‌شود.

سفیر ایتالیا  افزود: با توجه به امضای تفاهمنامه همکاری بین ایران و ایتالیا این سند به صورت اجرایی عمل می‌شود که شامل 5 صفحه فشرده و دارای موارد مختلف است. یکی از بخش‌های آن نیز ترجمه کتاب‌های ایرانی به ایتالیایی است.

وی گفت: حضور امروز و بازدید ما برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران دستاورد مهمی برای دولت و مردم ایتالیا است و امیدوار هستیم با ایده‌های خلاقانه برای توسعه نشر هر دو کشور، حضور متفاوتی نسبت به سایر کشورهای اروپایی در نمایشگاه سال آینده داشته باشیم.

سیدعباس صالحی نیز در گفتگو با سفیر ایتالیا اظهار کرد: نمایشگاه‌ کتاب یک فستیوال اجتماعی فرهنگی برای مردم ایران است که میلیون‌ها ایرانی برای دیدار از آن همه‌ساله به انتظار می‌نشینند. وجود 160 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای تعامل ایران با کشورهای دیگر است. بنابراین یک اتفاق خوب برای کشور ایتالیا می‌افتد که به جای اینکه هزاران ایرانی جهانگرد به ایتالیا بروند کتاب‌های ایتالیایی از طریق نمایشگاه کتاب به ایرانیان عرضه شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز