سفیر مکزیک:

امیدواریم ایران حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب مکزیک داشته باشد

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۳:۴۲:۴۲
کد خبر: ۲۸۳۵۷۶
امیدواریم ایران حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب مکزیک داشته باشد
سفیر مکزیک در ایران گفت: شهرهای مکزیکوسیتی و گوادالاخارا در کشور مکزیک هر ساله نمایشگاه کتابی را برگزار می کنند که امیدواریم ایران حضور پررنگی در آن نمایشگاه‌ها آتی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشست تعاملات فرهنگی میان ایران و مکزیک به پیشنهاد موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با حضور اولیسس کانچولا سفیر مکزیک در ایران و امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه، صبح روز شنبه 19 اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم برگزار شد.

کانچولا در ابتدای این نشست با تشکر از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه به دلیل اختصاص امکانات مناسب برای کشور مکزیک در نمایشگاه کتاب گفت: مکزیک در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با هشت موسسه و آموزشگاه برجسته دولتی و خصوصی شرکت کرده است.
وی ادامه داد: چند دانشگاه مکزیک با حضور خود در این نمایشگاه بخشی از مجموعه مکتوبات خود در موضوعات مختلف از جمله تاریخ، هنر، ادبیات، علوم اجتماعی و توسعه و فناوری را به نمایش گذاشته‌اند.
سفیر مکزیک در ایران عنوان کرد: مهمترین دستاورد همکاری میان دو کشور مکزیک و ایران در این نمایشگاه حضور شاعر، ناشر و مقاله‌نویس مطرح مکزیک، دکتر اورلی آسیا ین در این نشست بوده است.
کانچولا در پایان سخنان خود به دو نمایشگاه کتاب که در مکزیک برگزار می شود اشاره کرد و گفت: شهرهای مکزیکوسیتی و گوادالاخارا هر ساله نمایشگاه کتابی را برگزار می کنند که امیدواریم ایران حضور پررنگی در آن نمایشگاه‌ها در سال‌های آتی داشته باشد.

 به حضور  بیشتر ناشران مکزیکی در ایران می‌اندیشیم

در ادامه این نشست شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه با اشاره به ارتباطات فرهنگی محدود میان ایران و مکزیک گفت: فرصت‌های فراروی این دو کشور، پیشینه فرهنگی و تاریخی مشترک و همگامی ما در مسیر توسعه باعث ارتباط بیشتر کشورهای ایران و مکزیک خواهد شد.
وی ادامه داد: حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب مکزیک در سال‌های اخیر کمرنگ شده اما امیدواریم این نشست باعث حضور بیشتر  ما در نمایشگاه کتاب مکزیک و حضور پررنگ‌تر ناشران و نویسندگان مکزیکی در ایران باشد.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز