نمایشگاه هنری معاصر دوسالانه ونیز برندگانش را شناخت

۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۱۵:۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۸۳۹۰۸
نمایشگاه هنری معاصر دوسالانه ونیز برندگانش را شناخت
نمایشگاه هنری معاصر دوسالانه ونیز برندگانش را شناخت و جوایز اصلی خود را به جمهوری ارمنستان و آدریان پایپر هنرمند آمریکایی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از یورو نیوز، در مراسم اهدای جوایزی که هم‌زمان با افتتاح دوسالانه ونیز برگزار شد، داوران از ارمنستان در بخش همکاری ملی تجلیل و آن را از میان ۸۹ ورودی دیگر به عنوان برنده انتخاب کردند.

هیات داوران بین‌المللی در اشاره به نمایشی که بر پایه پراکندگی و تبعید ساخته شده بود، اعلام کرد: «در سالی که نمایان‌گر پیشرفت بزرگی برای مردم ارمنی بود، این غرفه نشان‌گر گسترش پیوند مشترک و ارتباطات میان‌فرهنگی است».

این جایزه تنها چند روز بعد از سالگرد ۱۰۰ سالگی کشتار جمعی ارمنی‌ها توسط نیروهای ترک امپراتوری عثمانی اهدا شده است؛ کشتاری که ترکیه امروزی از نسل‌کشی خواندن آن سر باز می‌زند.

شیر طلایی بهترین هنرمند در نمایش بین‌المللی به آدریان پایپر هنرمند متولد آمریکا رسید. این هنرمند که در برلین زندگی و کار می‌کند، اثری را خلق کرد که در آن میزهای پذیرایی چیده شده‌اند و از شرکت‌کنندگان خود می‌خواهند به یکی از سه قانون موجود متعهد شوند. یکی از قانون‌ها این است: «همیشه بیش از حد گران خواهم بود که بتوانید مرا بخرید.»

هیات داوران درباره او گفتند: «نمایش‌های او ما را دعوت به شرکت در یک اجرای طولانی مدت از مسئولیت‌های شخصی کردند.»

جوایز ویژه

شیر نقره‌ای برای تقدیر از یکی از هنرمندان جوان به ایم هیونگ-سون از کره جنوبی رسید. او این جایزه را برای خلق ویدیویی درباره شرایط کار زنان در سراسر قاره آسیا دریافت کرد.

هیات جوایز دوسالانه ونیز جایزه خرس طلایی یک عمر تلاش حرفه‌ای خود را هم به ال آناتسوی از غنا اهدا کرد و علاوه بر این، یک جایزه خرس طلای ویژه را هم برای خدمت به هنرها، به سوزان گز از ایالات متحده تقدیم کرد.

پنجاه و ششمین مراسم نمایش هنر معاصر تحت مدیریت اوکوویی انوزور قرار دارد. تم موضوعی اصلی آن «تمام آینده‌های دنیا» است. مراسم دوسالانه هنری ونیز قرار است تا اواخر ماه نوامبر ادامه داشته باشد که به این ترتیب فستیوال فیلم بین‌المللی ونیز را که ماه سپتامبر برگزار می‌شود نیز در بر می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز