پایان اولین دوره جشنواره فیلسمسازان زن مستقل ایرانی

۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۰:۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۸۵۵۱۹
پایان  اولین دوره  جشنواره  فیلسمسازان  زن مستقل ایرانی
اولین دورهء جشنوارهء فیلمسازان زن مستقل ایرانی در سوئیس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، اولین دورهء جشنوارهء فیلمسازان زن مستقل ایرانی در سوئیس به کار خود پایان داد.

 این جشنواره که به صورت مستقل و با حمایت مالی ادارهء فرهنگ شهرهای برن و بیل و موسسهء فرهنگی هنری آرت لینک ( وابسته به ادارهء فرهنگ سوئیس) از تاریخ ١٨ تا ٢٤ اردیبهشت در سه شهر برن، بازل و بیل سوئیس برگزار شد با نمایش ٢٤ فیلم از فیلمسازان زن ایرانی و برگزاری ورکشاپ و جلسات پرسش و پاسخ با موفقیت  به پایان رسید.

 در آخرین روز این جشنواره که  به صورت غیر رقابتی برگزار شده بود زنان فیلمساز حاضر در جشنواره همراه با روبرت ریشتر، کارشناس سینمای ایران، مهدی عبدالله زاده دبیر جشنواره و صدف فراهانی ، مدیر اجرایی جشنواره، به سوالات مخاطبین سوئیسی در باب وضعیت فیلمسازی زنان در ایران  پاسخ دادند.

 

 در این دوره از جشنواره  فیروزه خسروانی، عاطفه خادم الرضا و شیرین ( فاطمه) سوهانی، فیلمسازان  موفق ایرانی از ایران،  و تلخون حمزوی، فیلمساز ایرانی سوئیسی کاندیدای اسکار از سوئیس، همراه با فیلمهای خود مهمان جشنواره بودند. در جریان  برگزاری جشنواره علاوه بر جلسات متعدد نقد و بررسی فیلمها، ورکشاپی با موضوعیت فیلمسازی در ایران در شهر بازل برگزار شد.

در این ورکشاپ که توسط روبرت ریشتر، کارشناس سینمای ایران و نیلوفر تقی زاده، فیلمساز و تهیه کنندهء ایرانی ساکن اتریش هدایت میشد، شیرین سوهانی، عاطفه خادم الرضا و فیروزه خسروانی نیز تجربیات خود را از فیلمسازی در ایران با شرکت کنندگان سوئیسی به اشتراک گذاشتند.

 

برگزاری این فستیوال که تلاش مستقلی است برای نمایش آثار فیلمسازان زن ایرانی در سوئیس، با استقبال مردم و رسانه های سوئیس مواجه شد. دبیر جشنواره فیلمسازان زن مستقل سینمای ایران مهدی عبدالله زاده، منتقد فیلم ساکن سوئیس  و مدیر اجرایی آن صدف فراهانی، فیلمساز و تهیه کننده ساکن آلمان هستند. در ایران حمید اکبری، فیلمساز، مدیریت امور جشنواره در ایران و انتخاب فیلمها را عهده دار بوده و علی زادمهر مسؤولیت روابط عمومی داخل ایران  را عهده داراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز