۶ پلاتو تئاتر جدید در کرمان تاسیس می شود

۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۴:۰۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۵۶۱۶
۶ پلاتو تئاتر جدید در کرمان تاسیس می شود
تفاهم‌نامه تاسیس شش پلاتو نمایش در استان کرمان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، تاسیس و افزایش فضاهای فرهنگی از جمله اهدافی است که مدیران و مسئولین مختلف فرهنگی طی سال‌های گذشته همواره بر آن تاکید داشته‌اند و برای دست یافتن به این مهم بسیار تلاش کرده‌اند. در این راستا جمعه 25 اردیبهشت ماه شش شهردار شهرهای رفسنجان، سیرجان، زرند، بم، جیرفت و کرمان با حضور در مجموعه پردیس تئا‌تر خاوران و سالن نمایش‌های آئینی صبا در خیابان شریعتی تهران بازدید کاملی از این دو مجموعه داشتند تا بتوانند با ایجاد شناخت، کسب تجربیات همتایان فرهنگی خود در کلان شهر تهران و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی زمینه لازم جهت تاسیس شش پلاتو نمایش در شش شهر استان کرمان را فراهم آورند.

این مسئولین پس از بازدید دو ساعته، در روز فرهنگی کرمان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گردهم آمدند تا با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و جمعی از نویسندگان و هنرمندان این خطه از سرزمین ایران تفاهم نامه‌ای مبنی بر توسعه فضاهای فرهنگی امضا کنند.

در این مراسم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از هنرمندان و اساتید برجسته استاد کرمان گفت: «بدون شک بانگاهی کلی به پیشینه این منطقه از سرزمینمان با نام هنرمندان و نویسندگان بسیاری روبه رو می‌شویم که آثارشان بر آسمان فرهنگ و هنر ایران می‌درخشد و نقشی تعیین کننده دارد.»

این مقام مسئول اظهار کرد: «این مسئله، نشان از سرمایه انسانی عظیمی است که باید در جهت توسعه آن کوشید و زمینه فعالیت این هنرمندان را فرهم آورد. استان کرمان از جمله استان‌هایی است که با وجود مردم و مسئولین هنردوست‌اش به راحتی می‌توانیم برنامه‌های در نظر گرفته شده‌مان را در آنجامعه عملی بپوشانیم، پس در این راه می‌کوشیم.»

در ادامه این مراسم تفاهم نامه تاسیس شش پلاتو نمایش با حمایت استانداری استان کرمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

شفیعی: انجمن‌های نمایشی کلیددار فعالیت‌های تئاتری استان

همچنین در حاشیه این مراسم، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در مورد این تفاهم نامه و برنامه‌های درنظر گرفته شده برای توسعه فضاهای فرهنگی گفت: «برای جبران کمبود تالارهای نمایشی سراسر کشور، از ابتدای سال طرحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد که بر اساس آنچهارمیلیارد تومان برای تجهیز و آماده سازی تالارهای نمایشی استان‌ها اختصاص داده شود. طی تصمیمات و برنامه‌های در نظر گرفته شده این اتفاق امکانی است تا با همراهی شهرداری و سایر سازمان‌ها برای ایجاد سالن‌ها و تجهیز آن‌ها در استان‌های مختلف فعالیت‌های لازم شکل بگیرد.»

او ادامه داد: «به عنوان مثال تاکنون هشت استان کشور اعلام آمادگی کردند تا مجتمع‌های فرهنگیشان در اختیار انجمن‌های هنرهای نمایشی قرار گیرد و به برنامه‌های تئاتری اختصاص یابد. ما در حوزه تجهیز این سالن‌ها کارهای لازم را انجام خواهیم داد.»

مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره با همکاری با شهرداری عنوان کرد: «مذاکراتی با شهرداری‌ها برای ایجاد پلاتوهای نمایشی داشتیم که امروز نتیجه یکی از این مذاکرات را می‌بینید، با تفاهم نامه‌ای که میان استاندار استان کرمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا می‌شود پلاتوهای بزرگ و استانداردی در شش شهر این استان تشکیل و از محل‌‌ همان اعتباری که پیش از این یادآور شدم تجهیز خواهد شد.»

او یادآور شد: «این پلاتو‌ها متناسب با ظرفیت شهر‌ها و استانداردهایی است که امروز به مسئولین مربوطه نشان داده شد، شکل می‌گیرد. این پلاتو‌ها به انجمن‌های هنرهای نمایشی واگذار می‌شود و آن‌ها کلیددار اصلی اتفاق‌های هنری‌اند. حلقه گمشده در تئا‌تر استان‌ها، نبود اجراهای مداوم است. مخاطبان این هنر مکانی را برای تماشای تئا‌تر مستمر تئا‌تر نمی‌شناسند. ما به دنبال ایجاد این فرهنگ سازی هستیم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز