مرادخانی به جشنواره تئاترمقاومت پیام داد

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۱۱:۵۱:۳۴
کد خبر: ۲۸۶۸۸۰
مرادخانی به جشنواره تئاترمقاومت پیام داد
معاون هنری وزیر ارشاد در پیامی به هجدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت یکی از رسالت های هنر نمایش را به تصویر کشیدن رشادت های حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در پیام علی مرادخانی آمده است:

حکایت شور و شیدایی ملت بزرگ ایران نه در قالب کلام می گنجد و نه محصور در زمان و مکان است، اصالتی کهن از دیر زمان تاریخ تا همیشه زمان.

طنین نام این ملک آسمانی بی­ گمان غرورآفرین است و ستودنی و مردمانش نشان از مهر خداوند و شرف و بزرگی دارند. و «خرمشهر» یکی از نمادهای شرف و بزرگی این آفریدگان شایسته خداست با حماسه ­ای آسمانی، با عزمی بر پایه اعتمادی سترگ و فتحی به نشان ایمان و عشق. اینک که سالها از حماسه بزرگ قلبهای دریایی و اراده ­های آسمانی در فتح غرور آفرین خرمشهر می گذرد، پاسداشت، حفظ و تکریم آن بزرگی­ها و به کار بستن آن آموزه ­های گرانقدر بر دوش تمامی شئون فرهنگی و هنری است.

و تئاتر به عنوان یکی از مردمی ترین و ملموس ترین گونه­ های هنری، رسالتی بزرگ در به صحنه کشیدن این شور و شعور و شیدایی دارد. هنرمندان ارزنده تئاتر ایران با نگاهی خلاق برپایه واقع گرایی و پرهیز از رویاپردازی های دور از ذهن، با کنکاش هنرمندانه در زندگی، تفکر و اعتقادات حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس می بایست نام و نشان راستین آن پاک سرشتان را به قلم و بیان شیوای نمایش جاودان کنند. امید که در سایه مهر خداوند در استعلای فرهنگ و هنر ایران اسلامی پیروز و سربلند باشید.  قلم­ها و قدم­هایتان در هجدهمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پرتوان و استوار باد.

هجدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر از ۳۰ ادیبهشت ماه تا ۳ خرداد ماه به دبیری همایون قنواتی در خرمشهر و آبادان برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز