نخستین آیین سال نوای موسیقی ایران؛

نکوداشت ابراهیم لطفی برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۹:۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۸۷۹۳۶
نکوداشت ابراهیم لطفی برگزار می شود
آئین نکوداشت و تجلیل از مقام هنری ابراهیم لطفی نوازنده صاحب نام و بنیان‌گذار «گروه کوارتت زهی تهران» جمعه 8 خرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این مراسم فیلم مستندی به کارگردانی فرید حامدی  از ابراهیم لطفی به مدت بیست دقیقه پخش خواهد شد و در ادامه  کنسرتو برای چهار ویولن اثر موسیقی دان شهیر ایتالیایی ویوالدی توسط شاگردان استاد اجرا خواهد شد. در پایان این مراسم نیز تندیسی به پاس سال ها تلاش در عرصه فرهنگ و هنر به ابراهیم لطفی  اهدا می گردد.

ابراهیم لطفی سال ۱۳۴۵ در تهران زاده شد. پدرش از شاگردان ویولن ابوالحسن صبا بود و ابراهیم با تشویق خانواده در ۱۰ سالگی برای تحصیل در موسیقی و رشته نوازندگی ویولن وارد هنرستان عالی موسیقی شد و نزد ماریکو مانوکیان و ابوالقاسم طالب زاده نواختن ویلون را آموخت، سپس تا کارشناسی ارشد موسیقی در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر ادامه تحصیل داد..

 لطفی از ۱۶ سالگی برای نواختن ویولن وارد ارکستر سمفونیک تهران و صدا و سیما شد و با ارکسترهای موسیقی گوناگونی همکاری کرد. سپس به تدریس در هنرستان‌های موسیقی، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران پرداخت. ابراهیم لطفی در سال ۱۳۷۵ «گروه کوارتت زهی تهران» را بنیان نهاد که از گروه‌های موسیقی کلاسیک ایران است. لطفی همچنین رهبری ارکستر زهی فرهنگسرای نیاوران را در سال ۱۳۸۰ بر عهده داشت و آثاری از موسیقی‌دانان بزرگ جهان را اجرا کرد.

آئین بزرگداشت استاد ابراهیم لطفی تحت عنوان نخستین برنامه "سال نوای موسیقی ایران" برگزار می شود که به نکوداشت مقام هنری هنرمندان موسیقی می پردازد.

شایان ذکر است آئین نکوداشت و تجلیل از مقام هنری ابراهیم لطفی جمعه 8 خرداد ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز