امضا تفاهم نامه رسانه ای ایران و چین

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۵:۲۲:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۰۳۴
سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تلویزیون دولتی چین (CCTV)، یادداشت تفاهم همکاری رسانه ای امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این یادداشت تفاهم در دیدار ژانگ هایگه قایم مقام تلویزیون دولتی چین با عباس ناصری طاهری مشاور رییس سازمان و مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما امضا شد.

در این دیدار، هایگه که ریاست هیأت چینی را بر عهده داشت، خواستار گسترش همکاری های رسانه ای بین سازمان صدا و سیما و تلویزیون دولتی چین شد.

وی با اشاره به سابقه جاده ابریشم در ارتباطات بین دو ملت، پیشنهاد ساخت یک سریال مشترک با موضوع جاده ابریشم را ارایه کرد. وی همچنین خواستار مبادله مستقیم خبر بین واحدهای خبری دو طرف شد.

قایم مقام تلویزیون دولتی چین با اظهار خشنودی از فرصت فراهم شده برای بازدید از شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی، پیشرفت های فنی سازمان صدا و سیما را مورد تحسین قرار داد و نحوه سازماندهی و مدیریت شبکه هایی را که از آنها بازدید کرد برای دیگر رسانه ها آموزنده دانست.

عباس ناصری طاهری مدیرکل امور بین الملل رسانه ملی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه تمدن و فرهنگ دو کشور ایران و چین بر آمادگی سازمان صدا و سیما برای گسترش بیشتر روابط رسانه ای با چین تأکید کرد.

وی به توانمندی های سازمان صدا و سیما در تولید انواع برنامه های نمایشی و انیمیشن اشاره کرد و گفت: امروزه جاده ابریشم را باید به عنوان مسیر ارتباطی دو ملت بر بستر تعاملات رسانه ای بنا کرد.

ناصری طاهری با استقبال از پیشنهاد طرف چینی برای ساخت سریالی مشترک با موضوع جاده ابریشم و همچنین تبادل مستقیم خبر بین دو رسانه تاکید کرد امضای این یادداشت تفاهم می تواند زمینه همکاری های رسانه ای را فراهم کند.

نظر شما