حاتمی کیا تازه ترین فیلمش را کید می زند/ لیست بازیگران «بادیگارد» کامل می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۰:۳۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۱۱۹۳
حاتمی کیا تازه ترین فیلمش را کید می زند/ لیست بازیگران «بادیگارد» کامل می‌شود
فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با طی کردن مراحل پیش‌تولید از جمله انتخاب بازیگران به آغاز فیلمبرداری نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابراهیم حاتمی‌کیا به تازگی پیش تولید فیلم جدیدش «بادیگارد» را آغاز کرده است. اثری که هجدهمین فیلم سینمایی او به حساب می‌آید و این روزها اخباری از پیوستن بازیگران مختلف به این پروژه به گوش می‌رسد.

امیر آقایی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که اولین حضور سینمایی خود را با «ارتفاع پست» حاتمی‌کیا در سال ۱۳۸۰ تجربه کرده بود علاوه بر ایفای نقش در سریال «خاک سرخ» این کارگردان، بار دیگر و برای سومین‌ مرتبه جهت نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «بادیگارد» مقابل دوربین قرار خواهد گرفت.

همچنین مریلا زارعی نیز پس از سه تجربه بازی در فیلم‌های «دعوت»، «گزارش یک جشن» و «چ» برای چهارمین بار در «بادیگارد» مقابل دوربین حاتمی‌کیا به نقش‌آفرینی خواهد پرداخت.

فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز در سومین تجربه همکاری خود با ابراهیم حاتمی‌کیا به «بادیگارد» پیوست. وی پیش از این جهت ایفای نقش در فیلم‌های «به رنگ اغوان» و «دعوت» با حاتمی‌کیا همکاری کرد.

تاریخچه شکل‌گیری ایده فیلمنامه سینمایی «بادیگارد» که پرویز پرستویی نقش اصلی آن را ایفا می‌کند، به اواخر دهه ۸۰  باز می‌گردد.

فیلمنامه‌ای که در سال ۱۳۹۴ و به زودی مقابل دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا خواهد رفت، ماحصل یک تلاش حدودا پنج ساله مطالعه و تحقیق و نگارش حاتمی‌کیا بر اساس یک دغدغه و طرح شخصی است.

حاتمی‌کیا در طی این سال‌ها برای به ثمر رسیدن این طرح و تبدیل آن به فیلمنامه دلخواه خود با دقت و وسواس‌های مرسوم و شناخته‌شده‌‌اش، به صورت شخصی دست به تحقیقات جامع و گسترده‌ای زده و با افراد گوناگون از طیف‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و همچنین کارشناسان فنی ذی‌ربط به گفتگو نشسته است.

فهرست عواملی که تاکنون همکاریشان در پروژه «بادیگارد» قطعی شده عبارتند از نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیرتولید: محمدصادق آذین، مدیر پروژه: احسان محمدحسنی، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، تدوین: مهدی حسینی‌وند، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، مدیر جلوه‌های ویژه: هادی اسلامی، مدیر برنامه‌ریزی: علیرضا صالحی، بازیگردان: رضا بختیاری، عکاس: اسماعیل حاتمی‌کیا، مدیر تدارکات: محمدرضا صادق، مستندسازی پشت صحنه: یوسف حاتمی‌کیا و مجری‌طرح: پژمان لشکری‌پور.

پیش‌تولید این فیلم سینمایی از نیمه اردیبهشت ماه و با برگزاری جلسات فیلمنامه خوانی و همزمان بازنویسی نهایی فیلمنامه و انتخاب عوامل فیلم آغاز شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان خرداد ماه نیز ادامه خواهد یافت.

نظر شما