محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۲:۲۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۲۶۴
محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد
شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر محمود عزیزی را به عنوان رئیس و شهرام کرمی را به عنوان دبیر جشنواره چهارم معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر روز گذشته با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شد و طی آن محمود عزیزی استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر به عنوان رئیس چهارمین جشنواره تئاتر شهر و شهرام کرمی نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر به عنوان دبیر جشنواره تئاتر شهر معرفی شدند.

 محمود صلاحی در این جلسه با تبیین رویکردهای هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر بهره‌گیری از هنر برای فرهنگسازی در خصوص رفع مشکلات زندگی شهری تاکید کرد.

 وی با اشاره به لزوم تنظیم آیین‌نامه جشنواره تئاتر شهر و مشخص شدن برنامه‌ها و هدف‌های بلند مدت آن، تصریح کرد: برای این جشنواره باید برند‌سازی انجام شود و ضمن توجه به خلاقیت؛ تدوین آیین‌نامه به سرفصل‌های برنامه‌ریزی جشنواره ثبات می‌بخشد و در دوره‌های آینده نیز مجریان ملزم به رعایت مسیر و اهداف جشنواره خواهند بود.

 دکتر صلاحی با اشاره به خواست هنرمندان مبنی بر اختصاص سالن‌های مناسب برای اجرای عمومی تئاتر گفت: با موافقت شهردار تهران به‌زودی سه سالن تئاتر به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحویل داده می‌شود.

 در ابتدای این جلسه شهرام کرمی به ارائه گزارشی از دستاوردهای سه دوره گذشته جشنواره پرداخت و اقدام‌های اداره امور نمایش سازمان فرهنگی هنری برای دوره چهارم را تشریح کرد.

 همچنین امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری به پیگیری مسائل مطرح شده از سوی هنرمندان در جلسه اهالی تئاتر با دکتر صلاحی اشاره کرد و افزود: افزایش سهم گروه‌های تئاتری در فعالیت‌های فرهنگسراها، برگزاری برنامه تولد ماه، تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره، تشکیل مدرسه تئاتر جشنواره تئاتر شهر با هدف کشف، آموزش و حمایت از استعدادهای جوان، اجرای عمومی 23 نمایش تولید شده در جشنواره سوم از جمله اقدام‌های معاونت هنری در زمینه تئاتر و جشنواره تئاتر شهر در سال گذشته است.

 در این جلسه مرضیه برومند از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر با اشاره به حضور هنرمندان جوان مشتاق و با انگیزه‌ای که بعد از برگزاری جشنواره‌ها به حال خود رها می‌شوند بر توجه به مسئله بیکاری هنرمندان جوان به عنوان یکی از مسائل شهری در برنامه‌های تئاتر تاکید کرد و تمرکز محتوای جشنواره بر حقوق و اخلاق شهروندی و حمایت از گروه‌های موفق برای ارتقای سطح کار و اجرای عمومی را لازمه پیشبرد اهداف جشنواره عنوان کرد.

محمود عزیزی نیز بر تقدیر و تجلیل از بزرگان این عرصه به منظور آشنایی جوانان با پیشینه هنر تئاتر در ایران تاکید کرد.

همچنین ایرج راد جدایی جوانان از نسل‌های گذشته تئاتر را عاملی مخرب در رشد تئاتر عنوان و تاکید کرد: در این جشنواره باید نوشته‌ها و پژوهش‌های منسجمی برای آشنایی جوانان با بزرگان هنر تئاتر و تمامی آنان که در این هنر موثر و جریان‌ساز بوده‌اند تولید و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

رحمت امینی نیز با اشاره به تعطیلی تماشاخانه آو که توسط هنرمندان جوان فعال شده بود، گفت: شهرداری به عنوان متولی فرهنگ و هنر شهر تهران می‌تواند از چنین اتفاق‌هایی جلوگیری کند. حمایت از فعالان بخش خصوصی تئاتر، اختصاص برخی از امکانات شهری به برگزیدگان جشنواره در این راه موثر است.

 نخستین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر سه‌شنبه 19 خرداد با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، مرضیه برومند نویسنده و کارگردان تئاتر، ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر، محمود عزیزی استاد دانشگاه، حسین مسافر‌آستانه استاد دانشگاه و مدیر تئاتر بنیاد حفظ آثار، رحمت امینی استاد دانشگاه و مدیر تئاتر حوزه هنری و شهرام کرمی مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر در معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز