هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با دو متریال متفاوت برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۳/۲۴ - ۱۲:۲۹:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۱۶۲
هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران با دو متریال متفاوت برگزار می شود
هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت برگزار می‌شود که بخش اصلی سمپوزیوم شامل دو کارگاه سنگ و آهن است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مجتبی موسوی دبیر هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با اشاره به اینکه سمپوزیوم در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می شود، گفت: بخش اصلی سمپوزیوم با دو کارگاه برگزار می شود که کارگاه سنگ به منظور طراحی و ساخت مجسمه از جنس سنگ تراورتن تعیین شده و کارگاه آهن به آفرینش اثر هنری از جنس آهن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مصالح مورد استفاده در بخش دانشجویی سنگ تراورتن است، افزود: حداکثر ۱۰ دانشجوی رشته مجسمه سازی که در مقطع کارشناسی این رشته به تحصیل اشتغال دارند به این بخش راه می یابند.

به گفته موسوی، بخش دانشجویی صرفا بر جنبه های آموزشی و کسب تجربه تاکید داشته و به صورت غیر رقابتی برگزار می شود.

موسوی با بیان اینکه این سمپوزیوم بصورت رقابتی و همانند دوره های پیشین با هدف توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهرتهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش های هنری برگزارمی شود، گفت: تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار از دیگر اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

به گفته دبیر سمپوزیوم هفتم، متقاضیان شرکت دراین کارگاه می توانند با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت  JPEG با کیفیت  ۳۰۰  Dpiبه همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام کنند.

موسوی با بیان اینکه دبیرخانه سمپوزیوم در روزهای بیستم و بیست و یکم تیرماه سال جاری به مدت ۲ روز در ساعات اداری از علاقمندان ثبت نام می‌کند، گفت: هنرمندان منتخب به فاصله ده روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وب سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری ها معرفی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه انتخاب هنرمندان براساس داوری ماکت های ارائه شده به سمپوزیوم و باتوجه به سوابق کاری هنرمندان صورت خواهد گرفت، ادامه داد: شورای انتخاب، در بخش اصلی حداکثر ۵ نفر هنرمند ایرانی، ۹ نفر هنرمند خارجی و در بخش دانشجویی حداکثر ۱۰ نفر را به منظور اجرای آثار در ابعاد واقعی انتخاب و دعوت می‌کند.

دبیر هفتمین سمپوزیوم با تاکید بر اینکه شورای انتخاب ماکت های قابل نمایش در بخش نمایشگاه جنبی سمپوزیوم را انتخاب خواهد کرد، افزود: مرتضی نعمت الهی، کامبیز صبری ، بهداد لاهوتی ، محمدرضا خلجی،مجید حقیقی اعضای شورای انتخاب آثار هستند. جمال کامیاب رییس سمپوزیوم و سعید شهلاپور، سید مجتبی موسوی، کامبیز صبری، سهند حسامیان، مجید حقیقی، اعضای شورای سیاستگذاری سمپوزیوم هستند ضمن اینکه هیات داوران این دوره متشکل از ۲ داور ایرانی و ۱ داور خارجی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز