نمایش و نقد مستندهای «مرگ جنگل» و «خانه‌ای در مه» در کانون فیلم سینماحقیقت

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۰:۰۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۵۵۳
نمایش و نقد مستندهای «مرگ جنگل» و «خانه‌ای در مه» در کانون فیلم سینماحقیقت
عصر فردا (یکشنبه 31 خردادماه) و در نهمین برنامه دوره‌ی جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم‌های مستند «مرگ جنگل» و «خانه‌ای در مه» به کارگردانی مختار نامدار به نمایش عمومی درآمده و با حضور مازیار فکری‌ارشاد (مجری- منتقد سینما) و رامتین شهبازی (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مستند «مرگ جنگل» روایت زندگی دختری‌ست که پدر و مادر خود را در نوجوانی از دست داده و در حال حاضر در روستایی از توابع استان رامسر، شاهد قطع شدن درختانی است که روزی با آنها خاطره داشته است. او تلاش می‌کند تا از قطع شدن درختان روستای پدری خود جلوگیری کند؛ اما... این فیلم از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که برای اولین بار رونمایی می‌شود.

مستند «خانه‌ای در مه» هم درباره‌ی زندگی ثریا حسنی است که در دامنه کوه، سرایدار خانه‌ای اربابی است. وی وابستگی‌ هایی به این خانه دارد که باعث شده در برابر اتفاقات پیرامونش مقاومت سرسختانه‌ای انجام دهد

مختار نامدار از سال 1379 حرفه‌ی سینما را با دستیاری و فیلمبرداری آثار کوتاه داستانی و بعدها فیلم‌های سینمایی آغاز کرده و در پرونده فیلمسازی او ساخت مستندهایی چون: قصه گیل و گالش، فرهاد به روایت آئیش، حوالی رأس‌السرطان، روزگار همت، خانه‌ای در مه و  مرگ جنگل به چشم می‌خورد.

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای فیلم‌های مستند «مرگ جنگل» و «خانه‌ای در مه» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (31 خرداد‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز