شهرام شکیبا:

بخش دفاع مقدس در نمایش «فصل شیدایی» شگفت‌انگیز است

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۰:۲۹:۰۴
کد خبر: ۲۹۵۸۰۰
بخش دفاع مقدس در نمایش «فصل شیدایی» شگفت‌انگیز است
شاعر و طنزپرداز کشورمان، بخش دفاع مقدس «فصل شیدایی» را شگفت‌انگیز خواند و گفت: مردم با تماشای صحنه‌های جنگ در این نمایش، ایثار و شجاعت سربازان اسلام را به خوبی درک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدشهرام شکیبا، نویسنده، شاعر و طنزپرداز کشورمان، شب گذشته 8 تیر از اجرای نمایش فصل شیدایی در تهران دیدن کرد. او پس از پایان اجرای فصل شیدایی، این نمایش را به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص در فرم و محتوا، نمایشی ممتاز در تأثیرگذاری بر مخاطبان دانست.

کارشناس طنز برنامه پربیننده «قندپهلو» گفت: ممکن است بسیاری از آیتم‌ها و سکانس‌های فصل شیدایی را پیش از این در قالب برنامه‌های تلویزیونی و حتی در سینما دیده باشیم، اما «فصل شیدایی» به این دلیل که چیزی بیش از یک نمایش است و نمی‌توان برای آن تنها از نام نمایش استفاده کرد، ارتباط ویژه‌ای با مخاطب برقرار می‌کند.

شکیبا با بیان اینکه تماشاگر در فصل شیدایی، بخشی از نمایش است، ادامه داد: در فصل شیدایی، تماشاگر بین تصاویر حضور دارد و با شکسته شدن خطوط فرضی، این نمایش را در زوایای مختلف می‌بیند و این حس را ایجاد می‌کند که در متن نمایش قرار دارد.

این نویسنده و پژوهشگر ادبی در ادامه سخنان خود درباره تأثیرگذارترین بخش فصل شیدایی گفت: تقریبا درباره تمام آیتم‌ها و سکانس‌های این نمایش در تلویزیون یا سینما تصویر دیده‌ایم، ولی آیتم «احراق باب» که به دلایل عدیده‌ای نمی‌توان در رسانه ملی خیلی به آن پرداخت و بسیار هم مهجور مانده است، در این نمایش بسیار تأثیرگذار است. البته ناگفته نماند که بخش ظهور مرا خیلی تحت تأثیر قرار داد.

شکیبا در پایان با شگفت‌انگیز خواندن بخش دفاع مقدس «فصل شیدایی» اظهار داشت: هنگام اجرای آیتم جنگ، ناخواسته برای لحظه‌ای خود را به جای رزمندگان می‌گذاریم؛ با این تفاوت که در محل اجرای نمایش، می‌دانیم که انفجارها کنترل‌شده و اصطلاحاً مشقی هستند. ولی رزمندگان در این وضعیت خطرناک و میان آتش زندگی می‌کردند. شاید تا حدودی بتوان ایثار و شجاعت سربازان اسلام در دفاع مقدس را با این نمایش درک کرد.

نمایش بزرگ و میدانی فصل شیدایی همه شب به جز شب‌های قدر تا پایان ماه مبارک رمضان در تهران، کیلومتر 2 جاده لشگرک، پذیرای علاقه‌مندان است. 

نظر شما