دومین یادگار «صادق تیرافکن» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۰:۰۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۶۰۴۸
دومین یادگار «صادق تیرافکن» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود
دومین یادگار زنده‌یاد صادق تیرافکن، همزمان با آخرین روز برپایی نمایشگاه آثار این هنرمند، جمعه 12 تیر، ساعت 19 در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این مراسم توکا ملکی، بهنام کامرانی و امیرعلی قاسمی، درباره زنده‌یاد صادق تیرافکن سخرانی می کنند و سپس از کتاب این هنرمند با عنوان «تاریخی برای آینده»، رونمایی به عمل خواهد آمد.

نمایشگاه مروری بر سه دهه آثار صادق تیرافکن به همت قاسم تیرافکن (برادر زنده‌یاد صادق تیرافکن) از جمعه 29 خرداد، در دو نگارخانه «بهار» و «تابستان» در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

در این نمایشگاه در مجموع بیش از 80 اثر از آثار زنده‌یاد صادق تیرافکن، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

تیرافکن پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان، اردیبهشت ۱۳۹۲ در سن ۴۷ سالگی در کانادا درگذشت. پیکر او پس از انتقال به ایران در جوار حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد.

آثار صادق تیرافکن در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی از جمله در تهران، پاریس، تورنتو، لندن، نیویورک و بروکسل به نمایش درآمده بود.

صادق تیرافکن در بسیاری از آثار خود از تکنیک فتومونتاژ یا فتوکلاژ استفاده می‌کرد و علاوه بر آن، چیدمان (اینستالیشن)های هنری او نیز در نمایشگاه‌های مختلف دنیا به نمایش درآمده بود.

برخی از آثار این هنرمند عکاس، در مجموعه‌های ثابت موزه‌های مختلفی چون موزه بروکلین نیویورک، موزه بریتانیا و همچنین موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

این هنرمند هم‌چنین نمایشگاه‌های متعددی را در گالری‌های مختلف ایران همچون هما، اثر، سیحون، راه ابریشم و ... برگزار کرد. آخرین نمایش انفرادی او سال ۱۳۹۱ با عنوان «قدم‌های اولیه» در گالری هما به نمایش درآمد؛ کتابی نیز با همین عنوان منتشر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز