سخنرانی عکاس لهستانی در موزه هنرهای معاصر تهران

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۱:۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۹۶۰۸۰
سخنرانی عکاس لهستانی در موزه هنرهای معاصر تهران
نیکولاس گروسپیرعکاس لهستانی،روز پنج شنبه یازدهم تیرماه ساعت 4 بعدازظهر با عنوان "گم گشته در معماری" در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران سخنرانی می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نیکولاس گروسپیر که ازهنرمندان مطرح بین رشته ای درحوزه ی معماری و عکاسی اروپا به شمار می رود،روز پنج شنبه یازدهم تیرماه ساعت 4 بعدازظهربا عنوان" گم گشته در معماری"، در زمینه عکاسی،معماری و چیدمان همراه با نمایش آثارش در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران سخنرانی خواهد کرد.این برنامه با مشارکت سفارت جمهوری لهستان وهمکاری مرکز هنرهای معاصر ورشو وجامعه تجربی نیو مدیا برگزار می شود.

   پروژه های عکاسی وی ناظر به دو زمینه ی مستند نگاری و آثار مفهوم گرا است.وی در مجموعه عکس های مستند     نگاری اش،بیشتر به تناسب وارتباطات میان حافظه ی جمعی و معماری مدرنیستی ای می پردازد که آرمان شهرهای امروزی موجب فراموشی آن شده اند.از طرف دیگر،آثار مفهومی گروسپیر به اهمیت بازی های ذهنی معطوف است که از نظر بصری به تصاویری جذاب، بحث برانگیز و یا حتی چیدمان منجر می شود.

تخصص اصلی وی موازنه ی کیفیت هنرمندانه ی موضوع عکاسی با رویکرد هستی شناختی است.پس زمینه ی او در حوزه ی علوم سیاسی و تاریخ  پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در کنار تجربه ی  زیستن در این فرهنگ ها منجر به شکل گرفتن دیدگاهی نظام مند به تحولات سیاسی ـ اجتماعی جهان، تغییرات مفاهیم قدرت و نقش بایگانی ها در شکل دادن به ایده های متنوع تاریخی در گذر زمان در آثار وی گردیده است . گرایش وعلاقه ی او به پروژه های معماری مدرنیستی، بناهای یادبود و نمادین و نیز مشارکت افراد و گروه های مستقل

هنرمندان درسازمان دهی دوباره ی فضا و محیط پیرامون شان است.

کتاب نیکولاس گروسپیر که  با همکاری کوباش لاکسا تألیف شده است ، برنده ی جایزه ی شیر طلایی بینال معماری  ونیز در سال ۲۰۰۸ شد. اوجوایز بسیاری در کارنامه ی خود دارد ونمایشگاه های متعدد و پروژه های متنوعی در لهستان و دیگر کشورها اجرا و برگزار کرده است.

نظر شما