بازدید رئیس مرکز فرهنگی عراق از نمایشگاه بارگاه امام علی(ع)؛

مظفر الربیعی:این نمایشگاه تصویری از اشتراکات فرهنگی دو کشور است

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۰۹:۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۲۵۹
مظفر الربیعی:این نمایشگاه تصویری از اشتراکات فرهنگی دو کشور است
مظفر الربیعی رئیس مرکز فرهنگی سفارت عراق با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه عکس های محمد خوشرو« بارگاه حضرت امیرالمومنین علی(ع)» بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این بازدید از سوی سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران مورد استقبال قرار گرفت. همچنین محمد خوشرو توضیحاتی پیرامون این نمایشگاه و شیوه عکاسی از عتبات عالیات عراق ارائه داد.

مظفر الربیعی در پایان این بازدید در گفت و گو با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران پیرامون نمایشگاه عکس بارگاه امام علی(ع) گفت: ابتدا تشکر می کنم از مسئولان این فرهنگسرا که از بنده برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کردند. باید بگویم امروز شاهد آثار و تصاویر بسیار زیبا و ظریفی بودیم که نشان از نگاه دقیق و حرفه ای آقای خوشرو دارد. ایشان اصرار داشتند از زوایای خاص و با نگاه حرفه ای تصاویر بدیعی را به ثبت برسانند که تا کنون دیده نشده و برای بیننده بسیار جالب توجه است.

رئیس مرکز فرهنگی سفارت عراق افزود:هنر عکاسی امروز جایگاه مهمی در جهان پیدا کرده به طوری که تصاویر می توانند به جای حرف ها و نوشته ها مفاهیم را منتقل کنند و از هر حرف و پیامی گویاتر باشند. اهمیت عکاسی در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و این هنر زیبا جایگاه خودش را به خوبی پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت:آنچه که در عمق مفاهیم تصاویر این نمایشگاه دیده می شود هویت و اشتراکات فرهنگی مهم دو کشور ایران و عراق است. در شکل معماری ، کتیبه ها و زیبایی های حرم امام علی(ع) می توانیم بسیاری از آثار فرهنگی دو کشور ایران و عراق را ببینیم. این حقیقت نشان می دهد که دو ملت همواره اشتراکات زیادی با یکدیگر داشته اند و بر این اساس وظیفه ما در جایگاه فعالان فرهنگی عراقی و ایرانی سنگین تر می شود چرا که باید برای معرفی اشتراکات فرهنگی دو کشور همواره تلاش کنیم.

مظفر الربیعی تصریح کرد:استکبار جهانی و برخی از کشورهای غربی همواره تلاش کردند بین دو ملت ایران و عراق فاصله ایجاد کنند اما آنها هرگز موفق نخواهند داشت. اشتراکات فرهنگی دو کشور در طول تاریخ نشان می دهد که ایران و عراق همواره به یکدیگر نزدیک بوده اند و این تلاش ها به نتیجه نمی رسد.

رئیس مرکز فرهنگی عراق همچنین گفت:سال گذشته جمعی از عکاسان عراقی برای عکاسی از اماکن زیارتی و سیاحتی به ایران سفر کردند و پس از این سفر نمایشگاهی از این آثار در عراق برگزار شد که از سوی مردم عراق هم مورد توجه قرار گرفت. امیدوارم این اقدامات و تلاش های دوجانبه در مسیر تقویت روابط فرهنگی دو کشور همچنان تداوم و استمرار داشته باشد.

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز در خصوص ضرورت همکاری های دوجانبه فرهنگی گفت:فرهنگسرای نیاوران کانون فعالیت های بین المللی وزارت ارشاد است و در همین راستا آمادگی خودمان را برای همکاری های مشترک در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه های گوناگون اعلام می کنیم و امیدواریم با همکاری مرکز فرهنگی عراق زمینه های لازم برای برگزاری برنامه های مشترک فراهم شود.

در پایان آقای ربیعی ضمن بازدید از بخش ها و سالن های مختلف فرهنگسرای نیاوران نسبت به برگزاری برنامه های مشترک با همکاری این مجموعه ابراز تمایل کرد.  

گفتنی است نمایشگاه نمایشگاه عکس بارگاه حضرت امیرالمومنین علی(ع)  22 خرداد ماه افتتاح شد و تا ١٢ تیر ماه در فرهنگسراى نیاوران واقع در انتهاى خیابان پاسداران، روبروى پارک نیاوران دایر است. علاقمندان مى توانند همه روزه از ساعت ١٠ تا ٢٠ ( جمعه ها ١٤ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز