بسته ویژه کودک و نوجوان به کتابخانه‌ها ارسال می شود

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۱:۲۹:۵۹
کد خبر: ۲۹۷۲۹۷
بسته ویژه کودک و نوجوان به کتابخانه‌ها ارسال می شود
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی از ارسال بسته ویژه کودک و نوجوان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان (بزرگداشت مرحوم مهدی آذریزدی) به کتابخانه‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی رمضانی، مدیرکل منابع نهاد، با اشاره به حمایت نهاد از تولید کتاب در حوزه کودک و نوجوان و اختصاص 50% از خرید تازه‌های نشر از نمایشگاه کتاب سال 94 به این بخش، بیان کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان، راهبردی و بلندمدت است، سیاست نهاد در ایجاد، توسعه و تأمین منابع «بخش کودک و نوجوان» در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت جدی پیگیری می‌شود.

او افزود: به مناسبت 18 تیر، روز ادبیات کودک و نوجوان، 1730 بسته ویژه کودک و نوجوان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تهیه و ارسال آن به کتابخانه‌های دارای بخش کودک از هفته گذشته آغاز شده است. این بسته‌ها شامل 24 عنوان و 84 نسخه کتاب است.

رمضانی با اشاره به تلاش اداره کل منابع به منظور انتخاب عنوان‌هایی جذاب و پرمحتوا برای مخاطبان کودک و نوجوان اضافه کرد: در بسته های ارسالی، از آثار مرحوم مهدی آذریزدی، نویسنده بزرگ معاصر که این روز به پاس بزرگداشت وی نامگذاری شده، مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب» گنجانده شده است. این کتاب از بهترین آثار موجود در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که تاکنون چندین نوبت تجدید چاپ شده است.

او در پایان نسبت به غنای بیش از پیش منابع کتابخانه‌ای با ورود آثار ارسالی ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است شاهد استقبال بیشتر اعضای کتابخانه‌ها در بخش کودک و نوجوان باشیم.

بنا بر اعلام، در حال حاضر بیش از 1700 باب از کتابخانه‌های تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای بخش مستقل کودک و نوجوان است.

نظر شما