هیات انتخاب و داوری بخش عکس جشنواره فیلم و عکس مادر معرفی شدند

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۰۹:۴۹:۱۱
کد خبر: ۲۹۸۶۲۸
هیات انتخاب و داوری بخش عکس جشنواره فیلم و عکس مادر معرفی شدند
اعضای هیات انتخاب و داوری بخش عکس نخستین جشنواره ملی فیلم وعکس مادر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر شهاب الدین عادل، گوهر دشتی و فرزاد هاشمی به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری بخش عکس جشنواره فیلم و عکس مادر معرفی شدند.

دکتر شهاب الدین عادل

دکتر شهاب الدین عادل در سال 1333 در شهر دزفول به دنیا آمد. وی دارای لیسانس کارگردانی تلویزیون و سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک، فوق‌لیسانس مطالعات و پژوهش هنر و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر است. دکتر عادل فعالیت‌های نوشتاری خود را با ترجمه و تألیف مقالات سینمایی در نشریات هنرهای زیبا، هنرنامه، ویژه‌های همشهری در جشنواره فیلم فجر و فصلنامه سینمایی فارابی آغاز کرد و همزمان به نگارش پژوهش‌های سینمایی برای برنامه‌های تلویزیونی و مراکز تحقیقاتی سینما روی آورد. وی سپس به نشر مجموعه مقالات سینمایی «سینما – آیینه زمان 1» و «سینما – آیینه زمان 2» پرداخت و در ادامه، کتاب‌های فاشیزم در سینما (درباره سینمای آلمان نازی)، سینمای قوم پژوهی (درباره سینمای مستند مردم‌نگاری) و عکاسی صحنه فیلم را به رشته تحریر درآورد.

در زمینه‌ تولید آثار هنری نیز شش قسمت فیلم مستند درباره‌ «تاریخ جُندی شاپور» (1370) را برای شبکه یک سیما به مرحله تولید درآورد و سپس به تدوین تله تئاتر‌های تلویزیونی برای شبکه چهار پرداخت. پس از آن هم به دلیل تدریس در رشته تخصصی عکاسی پُرتره، به برگزاری نمایشگاه‌های پُرتره نظیر: گبه در فرهنگسرای ارسباران، نقش خورشید در نیاوران، عکسی به عکس، انعکاس، غریبانه، قاب خیال، بافته گبه، 110 چهره سینمای ایران در پردیس ملت و نمایشگاه گروهی انجمن سینمای ایران در فرهنگسرای قصر. علاوه بر این، وی عضو هیأت مؤسس انجمن عکاسان سینمای ایران و عکاس صحنه فیلم‌هایی همچون: باشو غریبه‌ کوچک، بازمانده، دختری با کفش‌های کتانی، شوکران، دختران خورشید و گاو‌خونی بوده‌است. ضمن اینکه در ادوار مختلف، داوری جشنواره‌های گوناگون چون: رشد، دانشجویی، ستایش، کیش، دفاع مقدس و جشن خانه سینما در حوزه‌های مختلف «فیلم مستند» و «عکاسی» را برعهده داشته‌است. در خردادماه 94 از وی به عنوان عکاس و پژوهشگر برگزییده انجمن عکاسان سینمای ایران و خانه سینما در فرهنگسرای قصر تقدیر شد.

گوهر دشتی

گوهر دشتی متولد 1359 در اهواز و دارای فوق لیسانس  و لیسانس عکاسی از دانشگاه هنر تهران است. وی مدرس عکاسی در دانشگاه الزهرا تهران و همچنین مدرس عکاسی در دانشگاه هنر تهران  بوده است. آثار وی تا کنون در موزه های مختلفی از جمله موزه لوور در شهر لنز فرانسه، موزه سن خوزه امریکا، موزه هنر تامپره فنلاند، موزه مارت ایتالیا، موزه ملی هنرهای زیبای تایچونگ، موزه هنر شارجه، موزه هنرهای معاصر تهران و مرکز فرهنگی اسلامی پاریس به نمایش درآمده است و عکس هایش جزو کلکسیون دائمی در موزه های ویکتوریا و آلبرت لندن، موزه هنرهای زیبای بوستون آمریکا، موزه موری شهر توکیو ژاپن و موزه نلسون آتکینز شهر کانزاس آمریکا نگهداری می‌شوند.

 

فرزاد هاشمی

فرزاد هاشمی متولد سال 1339 در تهران است. وی دانش آموخته مهندس معماری  و فعالیت عکاسی وی همزمان با وقایع انقلاب ۱۳۵۷ آغاز شده است. هاشمی موسس و مدیر مسئول مجله عکس از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ را بر عهده داشته است ضمن اینکه موسس و مدیر آژانس عکس صفیر نیز بوده است. هاشمی همچنین سوابقی هم در صدا و سیما داشته است.وی علاوه بر این داور چندین نمایشگاه و دو سالانه عکس داخلی و بین المللی را بر عهده داشته است. وی همچنن مدیر موسسه فرهنگی «سرزمین زیبای من»، شرکت صنایع فرهنگی ایران، انتشارات سفیران و آژانس عکس صفیر را در کارنامه هنری خود دارد. از فرزاد هاشمی در سومین جشنواره ملی عکس تقدیر به عمل آمد.هاشمی همچنین عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و رئیس انجمن عکاسان ایران نیز بوده است.

«نخستین جشنواه فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی مردادماه در تهران برگزار می شود.»

نظر شما