هفته فیلم نیویورک نمای نزدیک در موزه هنرهای معاصر تهران

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۱۴:۳۴:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۱۲۵
هفته فیلم نیویورک نمای نزدیک در موزه هنرهای معاصر تهران
هفته فیلم" نیویورک نمای نزدیک "،از روز 22 تا 25 تیرماه ازساعت 17 همراه با نشست تحلیلی - تخصصی در حوزه سینما وهنرهای تجسمی با همکاری موسسه فرهنگ و هنر رای بن در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفته فیلم « نیویورک نمای نزدیک» همراه با نشست تحلیلی- تخصصی با حضور فعالان حوزه سینما و هنرهای تجسمی با نمایش 39 فیلم مستند کوتاه ،از روز دوشنبه ۲۲ تیرماه تا پنج شنبه ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹با همکاری موسسه فرهنگ و هنر رای بن در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود. این برنامه به نمایش مجموعه مستندهایی با همین عنوان که محصولی از موسسه آرت ۲۱ است خواهد پرداخت.

 « نیویورک نمای نزدیک» نگاهی  نزدیک به هنرمندانی دارد که دهه اول کار ، زندگی و فعالیت حرفه‌ای خود را در نیویورک سپری می کنند و جنبه‌های مستندی از خانه‌ها و استودیوها، اجراهای زنده، نمایشگاه‌ها، دوره‌های کاری، مشاغل روزانه و فعالیت‌های اجتماعی این هنرمندان را به تصویر می‌کشد. آثار این هنرمندان رویکردهای تازه‌ترِ نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، اجرا (پرفورمنس)، فیلم و ویدیو را ارائه می‌دهند و درعین‌حال، اغلب مرزهای میان هنرهای تجسمی، فیلم و موسیقی را کمرنگ می‌کنند. این فیلم‌ها به کنکاشِ مسائلی چون همکاری، بداهه‌سازی، تغییر ، شرح زندگی شخصی، تاریخ و مسئولیت سیاسی در جامعه چندملیتی نیویورک می‌پردازد که به ‌نوبه خود جذاب و پرتنش است.

در کنار برنامه پخش فیلم ها، هر روز نشست تحلیلی- تخصصی با حضور متخصیین فعال در حوزه های سینما و هنرهای تجسمی برگزارخواهد شد. روز سه شنبه 23 تیرماه  ساعت ۱۸ اولین نشست این هفته فیلم با حضور مجتبی میر تهماسب ، محمد رضا جهان پناه و امیر حسین ثنایی برگزار می شود که به ساختار سینمایی و رسانه ای فیلم ها و نیز تجربه های شخصی ساخت فیلم مستند از هنرمندان تجسمی خواهد پرداخت.

روز  چهاشنبه 24 تیرماه دومین نشست باحضور  پوریا جهانشاد و هامد جابرها با عنوان « هنر معاصر ، روایتهای شخصی و امرِسیاسی» برگزار میشود و در اختتامیه برنامه هفته فیلم نیویورک نمای نزدیک روز پنجشنبه 25 تیرماه ساعت ۱۸ ، نشستی با حضور  محمد پرویزی و هامد جابرها با عنوان  " زیبایی شناسی هنر معاصر " برگزار می‌شود که به بررسی وضعیِ هنر معاصر و درک و دریافت هنرمند و تناقصهای زیبایی شناسی آن و در واقع به چیستی ِ هنر معاصر خواهد پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز