دبیر شورای فرهنگ و صنعت کشور‌:‌

با هنر و سینما، کالای ایرانی را به جهان معرفی کنیم

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۰:۳۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۹۹۸۱
با هنر و سینما، کالای ایرانی را به جهان معرفی کنیم
دبیر شورای فرهنگ و صنعت کشور‌ و مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که هنر بهترین ابزار برای معرفی کالای باکیفیت ایرانی در سطح جهان است و سینما بهترین روشی است که می‌توان از آن بهره برد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی‌محمد گودرزی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های ایران در حوزه صنعت و فناوری به صورت روزانه‌ است، گفت: در این شرایط، بهترین ابزار برای توسعه فرهنگ صنعتی استفاده درست از رسانه است که در این میان، سینمای صنعتی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و با استفاده از ابزار هنری در این حوزه می‌توان دست به ابتکار و خلاقیت صنعتی زد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در کشور و در بخش‌های مختلف صنعتی مخصوصا در صنعت، معدن و تجارت داریم که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به نتیجه‌های روشنی دست پیدا کنند. حال اگرچه فیلم‌های صنعتی هنوز ابتدای راه تولید خود در ایران هستند، اما می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده خوبی کنند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس تاکید کرد: در مدیریت نوین، مستندسازی بعد از مدیریت دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نگهداری میراث صنعتی برای هر کشوری، اعتبار تاریخی آن کشور محسوب می‌شود.

گودرزی یکی از وجوه استفاده از هنر در حوزه صنعت را معرفی کالای ایرانی دانست و یادآور شد: هنر بهترین ابزار برای معرفی کالای باکیفیت ایرانی در سطح جهان است و سینما بهترین روشی است که می‌توان از آن بهره برد. همچنین راهبرد توسعه برند صنعتی و رقابت‌پذیر نیاز به زبانی برای ارایه دارد و به شخصه هیچ زبانی را مستحکم‌تر و با نفوذتر از زبان هنر برای این امر نمی‌شناسم.

دبیر شورای فرهنگ و صنعت کشور‌ در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم وعکس فناوری و صنعتی تلاش و همکاری دارد و این اقدام مهم را رسالت اساسی خود می‌داند.

بر اساس این گزارش، با پایان مهلت فراخوان جشنواره، در بخش فیلم 406 اثر و در بخش عکس 2272 قطعه عکس شامل 398 اثر در بخش تک عکس و 1874 اثر در بخش مجموعه به دبیرخانه ارسال شده است.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

نظر شما