الهام کردا بازیگر نمایش « شنیدن»؛

کوهستانی حاشیه ندارد/ کار سخت بازیگر در صحنه

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۱۰:۲۷:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۸۱۸
کوهستانی حاشیه ندارد/ کار سخت بازیگر در صحنه
بازیگر نمایش « شنیدن» معتقد است بازی در نمایش هایی که امیر رضا کوهستانی کارگردان آن است بازیگر را از هر فضایی که پیش از آن تجربه کرده بود، خالی و او را وارد دنیای جدیدی از بازیگری می کند که بینهایت شگفت انگیز است.

به گزارش خبرگزاری برنا، الهام کردا با بیان این مطلب درباره انگیزه های حضور خود در نمایش « شنیدن» توضیح داد: علاوه بر نمایشنامه بسیار قدرتمندانه ای که این اثر من را برای بازی ترغیب کرد، مشخصه دیگری نیز باعث شد که من در این نمایش با کمال علاقه و میل حضور پیدا کنم، این مشخصه قدرت امیررضا کوهستانی در نحوه کارگردانی و هدایت بازیگر است که او را در هنگام کارگردانی از تمام چیزهایی که قبلا با آن مواجه بوده، خالی می کند. گواینکه بازیگر این نمایش به هیچ عنوان نباید از بیرون، چیزی را همراه خود بیاورد.

وی ادامه داد: کار با امیر رضا کوهستانی با توجه به تجربه های قبلی بازی که در دیگر آثارش داشتم یک جور کندن از تجربه های قبلی یک بازیگر است. چنانکه من در فضایی قرار گرفتم که سرشار از تجربه های جدید است و برای اولین بار است که با آنها مواجه می شوم. من اصولا امیر رضا کوهستانی را فقط به عنوان یک کارگردان نمی شناسم . او هنرمندی است که ایدئولوژی جالب توجهی نسبت به جهان پیرامون خود دارد. دنیای ذهنی کوهستانی برای یک بازیگر هیچ گاه حاشیه عجیبی نداشته و ندارد. دنیای او یک دنیای انسانی است و بازیگر را به این نقطه رهنمون می کند که نباید به حواشی تئاتر فکر کند، بلکه این ذات تئاتر است که یک بازیگر و مخاطب باید با آن مواجه شود.

کردا پیرامون شیوه ای که برای بازی در نمایش « شنیدن» به کار گرفته، بیان کرد: نوع بازی که من در این نمایش ارائه دادم صرفا بازی در یک فضای مستند یا یک فضای ناتورالیستی نیست، بلکه تلفیقی از این دو معناست که در عین رعایت وجوه تئاتری باید مستند هم باشیم. و اتفاقا همین موضوع است که کار برای یک بازیگر سخت می کند. به همین جهت است که در ابتدای صحبتهایم گفتم بازیگر نمایش های امیر رضا کوهستانی باید قبل از ورود به اثر خالی از هرگونه پیش زمینه ای باشد. گویی در یک نقطه صفر قرار می گیرد و حالا باید با استفاده از تلفیق تئاتر و مستند نوع جدیدی از بازی را روی صحنه نشان دهند.

بازیگر نمایش « شنیدن» گفت: در کارهای امیررضا کوهستانی ابزار قبلی از دست بازیگر گرفته می شود و ابزار جدیدی برای اولین بار روی صحنه به او داده می شود. این همان تکنیکی است که در این کار و تجربه های قبلی که با امیر رضا کوهستانی در صحنه تئاتر داشتم به شدت مورد توجه من قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به حضور بازیگران دیگر این اثر نمایشی تصریح کرد: علاوه بر اینکه افتخار همکاری دوباره با مهین صدری را در این نمایش هم دارم و با بازی در کنار او همواره تجربه های ارزشمندی را پشت سر گذاشته ام حضور مونا احمدی و آیناز آذرهوش دو بازیگر جوان و مستعد این اثر نمایشی نیز برایم بینهایت جالب توجه و هیجان انگیز بود. این دو بازیگر در نسلی که حضور دارند آنچنان داری هوش و ذکاوت بالایی هستند که کاملا در خدمت کار بودند و به نظر من به قدری با استعداد هستند که مطئنم در آینده نزدیک تبدیل به بازیگران درجه یک دنیای تئاتر خواهند شد.

نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی امیر رضا کوهستانی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20:30 با بازی الهام کردا، مهین صدری، مونا احمدی، آیناز آذرهوش در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز