پری صابری ؛کارگردان پیشکوست تئاتر:

وزیر ارشاد آگاه به مسائل فرهنگی است اما جدال‌های سیاسی دست از سر این وزارتخانه بر‌نمی‌دارد

۱۳۹۴/۰۵/۰۶ - ۱۱:۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۳۱۵۶
وزیر ارشاد آگاه به مسائل فرهنگی است اما جدال‌های سیاسی  دست از سر این وزارتخانه بر‌نمی‌دارد
پری صابری کارگردان پیشکوست و با‌سابقه تئاتر از حمله و سنگ‌پراکنی تندروها به هنر و فرهنگ انتقاد کرده و گفت : وزیرارشاد فرهنگ‌دوست هستند ولی عده‌ای عزم کرده‌اند به وزارت ارشاد فشار بیاورند و دست از جدال‌های سیاسی برنمی‌دارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،اخیرا مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری از دولت انتقاد کرده و گفته است دولت در حوزه تئاتر فقط شعار داده است.

پری صابری کارگردان پیشکسوت تئاتر این نظر یک‌سویه را رد کرده چنین اظهار نظر کرد: «مشکلات تئاتر چند وجه دارد ، باید از جنبه‌های گوناگونی آن را بررسی کرد. وزیر ارشاد فردی آگاه به مسائل فرهنگی است اما جدال‌های سیاسی و سنگ‌پراکنی‌ها دست از سر این وزارتخانه بر‌نمی‌دارد. تئاتر سعدی یکی از بهترین کارهایی بود که من بر روی صحنه بردم. آقای وزیر از این تئاتر تجلیل کردند اما به دلیل حملات و ایرادهای سلیقه‌ای سازمان‌دهی شده، تئاتر متوقف شد.»

 

وی افزود: ظاهرا دیوار تئاتر از همه دیوارها برای برخی کوتاه‌تر است‌. رفتار گروه های تندرو وضعیت هولناکی را در تئاتر به وجود آورده در حالی که هنر نمایش جز حیثیت و سرمایه ملی ما ایرانیان است‌.

 

سازنده تالار مولوی در ادامه به وضعیت تئاتر شهر پرداخته و گفت‌: «تالار وحدت از لحاظ قدمت مشابه موزه‌های فرهنگی است به نظر من وزارت ارشاد باید جایگاه و سطح ویژه‌ای برای این تالار تعیین کند‌. تالاری با این قدمت باید پذیرای سطح مشخصی از آثار و هنرمندان باشد و قطعا باید از بودجه قابل قبولی برخوردار باشد.»

 

برنده نشان شوالیه از کشور فرانسه  تاکید کرد‌: «تئاتر به مدیریت و سامان‌دهی نیاز دارد‌. معیشت هنرمند تئاتر باید به دغدغه مسئولان مبدل شود‌. چند روز پیش به تئاتری رفته بودم که کارگردان آن با لحن تندی از تماشگران گله می‌کرد. من هرگز در هیچ کشوری با این موضوع  مواجه نشده بودم این شرایط نشان می‌دهد عرصه و مجال برای برخی از هنرمندان هنر ‌نمایش تنگ است‌. بنابراین وضعیت قراردادهای تیپ و درآمدها باید در اولویت قرار بگیرد‌. باورکنیم بسیاری از هنرمندان موفق از سالن‌های تئاتر به سینما راه پیدا کرده‌اند‌. معتقدم باید ارزش تئاتر کشور توسط همه مسئولان فرهنگی باور شود. دراین شرایط است که می‌توان همه چیز را از بلاتکلیفی نجات داد و با اقتدار تئاتر کشور را مدیریت کرد.»
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز